عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 21 آذر 1400
بازدید : 168
نویسنده : مبینا

سقف عرشه فولادی یک سازه فلزی است که از ورق های گالوانیزه موج دار تشکیل می شود و برای استفاده به عنوان سقف سازه ای در انواع ساختمان ها طراحی و مهندسی شده است. هدف ما از این مقاله بررسی ویژگی های مهم سقف عرشه فولادی است.

0سقف عرضه فولادی چیست

سقف عرشه  فولادی یک پنل فلزی است که به عنوان سازه ای برای حمل مصالح که در بالای عرشه فولادی اعمال می شوند، طراحی شده و به طور گسترده ای برای ساختمان های تجاری و چند طبقه استفاده می شود. این نوع سقف بارهای مرده و زنده ای را که سقف در معرض آن قرار می گیرد تحمل می کند. بار مرده اشاره به وزن مصالح ساختمانی مانند عایق دارد و بار زنده به وزنی که از تردد افراد ایجاد می شود، اشاره دارد. سقف عرشه فلزی در چندین پروفیل و شیارهای مختلف وجود دارد. هرچه شیارهای عرشه فولادی عمیق‌تر باشد، می‌تواند وزن بیشتری را تحمل کند.

عرضه فولادی فولادیار کوروش

یکی از ویژگی هایی که خرید عرشه فولادی را مقرون به صرفه می دارد، نصب سریع آنهاست که منجر به تسریع در انجام پروژه ها خواهد شد. حمل آسان به همراه نصب سریع، سبب شده تا این ابزار، طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهد. برای مثال حمل چندین عرشه فلزی به طور همزمان با استفاده از جرثقیل، به کاهش مدت زمان استفاده از جرثقیل و به تبع آن، کاهش هزینه ها خواهد شد.

اجزای یک سقف عرشه فولادی

اجرای سقف عرشه فولاد

در یک ساختمان تجاری یا چند طبقه، سقف عرشه فولادی تنها یکی از اجزای سیستم سقف است. یک سیستم سقف فلزی از چند جزء اصلی تشکیل شده است.

  1. ورق گالوانیزه فولادی، ورق گالوانیزه اصلی ترین اجزای ساخت عرشه های فولادی هستند که بر اشکال مختلف و با عمق شیارهای مختلفی تولید می شوند، ورق های گالوانیزه که در تولید سقف عرشه فولادی تولید می شوند معمولا دارای شیارهایی به شکل ذوزنقه هستند.

گل میخ ابزاری است که وظیفه آن اتصال ورق های فولادی به بتن و سایر اجزاست و علاوه بر این به توزیع نیروی برشی بین ورق فولادی و بتن نیز کمک بسیای می کند. این ابزار، به ورق فولادی جوش داده شده و نقطه اتصال فولاد و بتن است.

  1. آرماتور پس از جوش دادن گل میخ، نوبت اتصال میله گرد و یا آرماتوربندی است. استفاده از آرماتور ها در سقف عرشه فولادی مزایای بسیاری دارد که یکی از مهمترین آنها افزایش تحمل نیرو و فشار کششی و مقاومت بتن است.

سقف عرشه فولادی فقط برای پشت بام نیست

سقف عرشه فولادی تنها یکی از انواع عرشه های فلزی است. عرشه فلزی به عنوان عرشه سقف، عرشه کف، عرشه فرم، عرشه سلولی و عرشه صوتی تولید می شود. عرشه فولادی یک محصول محبوب برای استفاده در ساختمان های تجاری، چند طبقه، نیم طبقه و سازه های دیگر است.

موارد استفاده از عرشه فولادی:

  • پوشش سقف سوله
  • شیروانی
  • ساختمان و ویلا
  • عرشه فولادی
  • حصارکشی کارگاهی
  • دستگاه های صنعتی
  • لوله های تجاری
  • صنعت کشاورزی
  • کانتینر

 شرکت فولادیار کوروش، تولید کننده انواع مصنوعات فلزی است که  عرشه فولادی های خود را در انواع مختلف با گام ۶۵ و ۷۵ تولید و به بازار عرضه نموده است. شما می توانید جهت سفارش این محصولات، هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین اقدام نمائید.



:: برچسب‌ها: عرشه فولادی ,
تاریخ : پنج شنبه 4 آذر 1400
بازدید : 191
نویسنده : مبینا

تفاوت مخلوط های گاز غواصی

مخلوط های گازی غواصی 

بسیاری از غواصان به سادگی گاز موجود در مخزن خود را «اکسیژن» یا «هوا» می نامند؛ بدون اینکه واقعا بدانند از چه چیزی ساخته شده است. برای برخی، این فقط یک اصطلاح رایج است و به خوبی می دانند که گاز استاندارد غواصی هوای خوب و قدیمی است. اما غواصان می توانند گازهای دیگر از جمله نیتروکس معمولی و همچنین مخلوط های فنی را تنفس کنند. اگر شما هم به دنبال تفاوت بین انواع مخلوط گازی غواصی هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

هوا (79 درصد نیتروژن، 21 درصد اکسیژن)

هوا گازی حاوی اکسیژن کافی برای نگه داشتن ما در زیر آب است، و از آنجایی که در اطراف ما وجود دارد، ارزان است. نکته منفی این است که در اعماق آب، بافت بدن نیتروژن را جذب می کند. در هنگام صعود، بافت ها این نیتروژن اضافی را در فرآیندی به نام خارج کردن گاز آزاد می‌کنند. بار نیتروژن زمان غواصی و سرعت صعود را محدود می کند. همچنین هر چه غواصی عمیقتر شود، نیتروژن مخدر شده و بدن به طور فزاینده ای ضعیف می شود. بنابراین حداکثر عمق برای غواصی تفریحی 130 فوت (40 متر) است. وقتی از ارتفاع 184 فوتی (56 متری) فراتر می رویم، هوا خود سمی می شود.

در دسترس بودن: تقریبا همه جا

بهترین استفاده برای: غواصی های تفریحی تا 130 فوت (40 متر)

هزینه: همیشه در قیمت دوره یا غواصی سرگرم کننده در استراحتگاه گنجانده شده است. مغازه های غواصی هزینه کمی برای پر کردن یک سیلندر دریافت می کنند.

NITROX  (تا 40٪ اکسیژن)

نیتروکس مخلوط گازی 

نیتروکس حاوی 22 تا 40 درصد اکسیژن است. رایج ترین مخلوط ها اکسیژن 32 و 36 درصد هستند که به نام های EAN32 و EAN 36 نیز شناخته می شوند.

از آنجایی که نیتروکس حاوی اکسیژن بیشتری است، نیتروژن کمتری نیز دارد. در نتیجه بدن شما نیتروژن کمتری را در یک عمق معین در مقایسه با غواصی با کپسول هوا جذب می کند.

در دسترس بودن: از میان مخلوط‌های گاز غواصی، این یکی است که به طور گسترده در استراحتگاه‌های شلوغ موجود است. مکان‌های دورتر غواصی ممکن است نیتروکس را ارائه ندهند. اگر مایل به استفاده از آن هستید، از قبل بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که برای غواصی این گاز مدرکی دال بر گواهی ارائه دهید.

بهترین استفاده برای: غواصی تکراری و چند روزه، مانند لایو برد. دوره تخصصی نیتروکس همه چیزهایی را که برای استفاده ایمن از نیتروکس نیاز دارید را پوشش می دهد.

هزینه: هزینه در دوره نیتروکس شما لحاظ می شود و شما اغلب برای هر غواصی در استراحتگاه هزینه کمی می پردازید. مغازه های غواصی هر سیلندر را شارژ می کنند.

TRIMIX

 گاز تریمیکس

اکنون ما کاملاً وارد قلمرو فنی غواصی شده ایم. تریمیکس مخلوطی از اکسیژن، نیتروژن و هلیوم است. چرا هلیوم اضافه کنیم؟ ما می دانیم که هر چه عمیق تر می شویم، نیتروژن مخدر می شود. از طرف دیگر، هلیم یک گاز بی اثر است که با بدن ما در اعماق غواصی معمولی واکنش نشان نمی دهد. بنابراین اگر مقداری از نیتروژن را با هلیوم جایگزین کنیم، می توانیم به عمق بیشتری برویم.

این مخلوط ها به غواصان فنی اجازه می دهند تا در ارتفاع 197 فوتی (60 متری) بچرخند  و در واقع غواصی خود را به خاطر بسپارند.

غواصی در عمق 197 فوتی نیاز به هیپوکسیک تریمیکس دارد. در این مخلوط هلیوم جایگزین مقداری از نیتروژن و اکسیژن می شود. انجام این کار خطر سمیت اکسیژن را در اعماق حدود 328 فوت (100 متر) کاهش می دهد. یک مخلوط هیپوکسیک معمولی در این عمق 10/70 (10 درصد اکسیژن و 70 درصد هلیوم) خواهد بود.

در دسترس بودن: از اواسط دهه 2000 به طور گسترده در دسترس است، اما فقط برای غواصان فنی در استراحتگاه هایی که دوره های غواصی فنی و همچنین غواصی سرگرم کننده ارائه می دهند. غواصان قبل از انجام یک دوره آموزشی trimix باید دوره های متعدد tec را بگذرانند. به خاطر داشته باشید که برای غواصی این گاز مدرکی دال بر گواهی ارائه دهید.

بهترین استفاده برای: گاز تنفسی غواصی بیش از 130 فوت (40 متر)، یا اگر مستعد ابتلا به نارکوز هستید.

هزینه: هلیوم بسیار گران است و هزینه پر کردن مخازن بسته به عمق و پیکربندی تجهیزات بسیار متفاوت است. افرادی که غواصی های عمیق زیادی انجام می دهند برای کاهش هزینه های گاز از دستگاه تنفس مجدد استفاده می کنند.

گازهای فشرده سازی: نیتروکس 40 تا 99 درصد و 100 درصد اکسیژن

اگر در حال غواصی رفع فشار هستید، استفاده از هوا برای توقف های دکو به دلایل زیادی ایده بدی است. عمدتاً بسیار ناکارآمد است، زیرا توقف های دکو شما بسیار طولانی خواهد بود. تمام نیتروژنی که بدن شما در طول یک غواصی دکو انباشته می کند، می تواند خیلی سریع تر از بین برود؛ اگر درصد بالایی از اکسیژن را در ایستگاه‌های دکو کم عمق تنفس کنید. مخلوط های رایج 50 درصد یا 80 درصد نیتروکس و 100 درصد اکسیژن هستند. با این حال، شما باید یک غواص فنی آموزش دیده باشید تا خطرات و مزایای مربوط به تنفس درصدهای بالاتر اکسیژن را درک کنید و مهارت های لازم برای غواصی ایمن را به دست آورید.

در دسترس بودن: فقط برای غواصان فنی واجد شرایط در استراحتگاه هایی که دوره های غواصی فنی ارائه می دهند در دسترس است. برای اجاره مخازن باید به عنوان یک Nitrox/Tec 40 پیشرفته یا روش های رفع فشار/Tec45 غواص واجد شرایط باشید. به خاطر داشته باشید که برای غواصی این گاز مدرکی دال بر گواهی ارائه دهید.

بهترین استفاده برای: غواصی رفع فشار

هزینه: کمی گرانتر از نیتروکس

گازهای تجاری و خارجی

صنعت غواصی تجاری معمولا از هلیوکس به جای تریمیکس استفاده می کند. این مخلوط از هلیوم و اکسیژن را می توان در عمق تا 984 فوت (300 متر) استفاده کرد. هلیوم در این اعماق به مواد مخدر تبدیل می شود و بدن مستعد ابتلا به سندرم عصبی با فشار بالا (HPNS) می شود. هیدروکس مخلوطی از هیدروژن و اکسیژن است. غواصان تجربی تجاری که خط لوله نفت و گاز را در عمق 1752 فوتی (534 متری) گذاشته بودند، از این گاز استفاده کردند.

فروش گاز تنفسی غواصی

پارس هوای البرز با بهره گیری از دانش متخصصین خود و ماشین آلات و تجهیزات به روز، انواع مخلوط گازی، از جمله گاز تنفسی غواصی را با تضمین کیفیت به مشتریان خود ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی https://parshavayealborz.com/ مراجعه فرمایید.

 

منبع: https://scubadiverlife.com/difference-scuba-diving-gas-mixes/



:: برچسب‌ها: گاز غواصی ,
تاریخ : چهار شنبه 5 آبان 1400
بازدید : 180
نویسنده : مبینا

پروبیوتیک چیست؟

پروبیوتیک ها ترکیبی از باکتری های مفید زنده و یا مخمرهایی هستند که به طور طبیعی در بدن شما زندگی می کنند. معمولاً به باکتری ها به عنوان چیزی که شما را بیمار می کند با دید منفی نگریسته می شود. با این حال، شما به طور مداوم دو نوع باکتری در بدن خود دارید؛ باکتری های خوب و باکتری های بد. هنگامی که عفونت می کنید، باکتری های بد بیشتری وجود دارد که سیستم شما را از تعادل خارج می کند.

پروبیوتیک ها از باکتری های خوب تشکیل شده اند که به حفظ سلامت بدن و عملکرد خوب کمک می کنند. این باکتری خوب از بسیاری جهات به شما کمک می کند، از جمله مبارزه با باکتری های بد در صورت داشتن مقدار زیاد آن، به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید. مصرف مکمل های پروبیوتیک راهی ساده برای افزودن باکتری های خوب به بدن شما می باشد.

پروبیوتیک های مفید (میکروب ها) در کجای بدن زندگی می کنند؟

پروبیوتیک چیست

اگرچه رایج ترین مکان مرتبط با میکروب های مفید روده شما (بیشتر روده بزرگ) است، اما مکان‌های مختلفی در بدن و روی بدنتان وجود دارد که میزبان میکروب های خوب است. این نقاط با «جهان بیرون» در تماس هستند و شامل موارد زیر می شوند:

  • روده
  • دهان
  • واژن
  • مجاری ادراری
  • پوست
  • ریه ها

پروبیوتیک ها چگونه کار می کنند؟

وظیفه اصلی پروبیوتیک ها یا باکتری های خوب، حفظ تعادل سالم در بدن شماست. به این فکر کنید که بدن خود را در حالت خنثی نگه دارید. هنگامی که بیمار هستید، باکتری های بد وارد بدن شما می شوند و تعداد آن ها افزایش می یابد. این کار بدن شما را از تعادل خارج می کند. باکتری های خوب با باکتری های بد مبارزه می کنند و تعادل را به بدن باز می گردانند و باعث می شوند احساس بهتری داشته باشید.

باکتری های خوب با حمایت از عملکرد سیستم ایمنی و کنترل التهاب، شما را سالم نگه می دارند. انواع خاصی از باکتری های خوب نیز در موارد زیر به شما کمک می کنند:

  • به بدن خود در هضم غذا کمک کنید.
  • باکتری های بد را کنترل کنید تا شما را بیمار نکنند.
  • ویتامین ایجاد کنید.
  • برای جلوگیری از ورود باکتری های بدی که ممکن است مصرف کرده باشید (از طریق غذا یا نوشیدنی) از سلول هایی که روده شما را پوشانده اند، حمایت کنید.
  • تجزیه و جذب داروها.

این عمل متعادل کننده به طور طبیعی همیشه در بدن شما اتفاق می افتد. برای تحقق آن نیازی به مصرف مکمل های پروبیوتیک ندارید. باکتری های خوب فقط یک بخش طبیعی از بدن شما هستند. خوردن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از فیبر در هر روز به حفظ تعداد باکتری های خوب در سطح مناسب کمک می کند.

مکمل پروبیوتیک

مکمل پروبیوتیک فوراور

با توجه به نقش پررنگ پروبیوتیک ها بر سلامتی و اهمیت وجود آن ها در بدن به میزان کافی، مکمل های غذایی حاوی پروبیوتیک جایگاه ویژه ای را در رژیم غذایی افراد به خود اختصاص می دهند. مکمل اکتیو پروبیوتیک فوراور نیز یکی از همین محصولات است که به خوبی جذب سیستم گوارشی شده و عملکرد خود را به بهترین نحو ممکن به انجام می رساند.

این محصول را می توانید با خیال راحت از فروشگاه فوراور کالا (https://www.foreverkala.com/) به عنوان نماینده رسمی این کمپانی خریداری نمایید.



:: برچسب‌ها: پروبیوتیک ,
تاریخ : دو شنبه 26 مهر 1400
بازدید : 234
نویسنده : مبینا

یکی از مشکل ترین کار ها برای تکمیل آشپزخانه خود، انتخاب شیرآلات است. خرید شیرآلات به دلیل انواع سبک ها، مواد و روکش های مختلف و قیمت های متفاوت، کار را برای ما سخت میکند اما چاره کار چیست؟ چاره کار در این است که اطلاعات خود را پیش از خرید بالا ببرید و نکات مهمی را که باید در هنگام خرید به آنها توجه نمایید، به طور کامل بشناسید. در اینجا میتوانید با 6 نکته طلایی در هنگام خرید شیرآلات آشنا شوید.

ظاهر همه چیز نیست!

اکثر مردم شیرآلات را تنها بر اساس ظاهر انتخاب می کنند اما این یک اشتباه بزرگ است. این موضوع را که ظاهر اهمیت دارد، کتمان نمیکنیم اما شما تنها با خرید شیرآلات بر اساس ظاهر آنها نمیتوانید ویژگی هایی مانند کیفیت، راحتی و قابلیت اطمینان طولانی مدت را به دست آورید. پس حتما این نکته را که ظاهر همه چیز نیست، مدنظر خود قرار دهید.

به اندازه کافی هزینه کنید اما نه زیاد.

خرید شیرآلات

توجه به این جمله که " به اندازه کافی هزینه کنید اما نه زیاد " میتواند منجر به خرید منطقی و معقولانه برای شما گردد. شما ممکن است با هزینه کم یک شیر آب عالی تهیه کنید اما با هزینه کم و نه کافی به احتمال بسیار بالا در این کار موفق نخواهید شد و شیرآلاتی که نصیبتان میشود، شیرآلاتی فاقد کیفیت لازم خواهد بود. همچنین در برخی موارد شما بدون نیاز به برخی از ویژگی ها، متحمل به پرداخت هزینه های اضافی میشوید که عملا هیچ کدام آنها به کار شما نمی آید. پیشنهاد میشود برای آنکه یک شیر با کیفیت و با قیمت مناسب خریداری کنید، شیرآلات قهرمان یا شیرآلات KWC را مدنظر خود قرار دهید.

ارتفاع شیرآلات را بررسی کنید.

یکی از نکاتی که در هنگام خرید شیرآلات حتما باید به آن توجه نمایید، ارتفاع شیر است. شیرآلات از نظر ارتفاع و دسترسی بسیار متفاوت هستند و در بیشتر مواقع این نکته مشکلی برای شما ایجاد نمیکند اما به طور مثال اگر قفسه ای بالای سینک ظرفشویی آشپزخانه خود دارید، ممکن است یک شیر بلند کار شما را سخت کند یا اگر سینک ظرفشویی آشپزخانه شما 3 لگنه است، خرید شیر با ارتفاع کوتاه نیاز شما را برآورده نمیکند؛ زیرا شیر با ارتفاع کوتاه نمیتواند به طور کامل تمامی سینک ظرفشویی را پوشش دهد.

آبکاری اهمیت دارد.

آبکاری به روکشی گفته میشود که بر روی شیرآلات قرار میگیرد. شاید در تیزرهای تبلیغاتی شیرآلات شودر این جمله را که آبکاری مهم است، شنیده باشید و به سادگی از کنار آن گذشته باشید اما در حقیقت آبکاری شیرآلات اهمیت ویژه ای دارد و به صورت مستقیم در دوام شیرآلات موثر است. اکثریت قریب به اتفاق شیرها دارای روکش کروم، نیکل و برنز هستند. همه این سطوح با دوام بوده و ظاهر خوب خود را برای سالها حفظ میکنند اما برخی از آنها دوام بیشتری نسبت به بقیه دارند.

کروم با دوام ترین روکش شیرآلات محسوب میشود و در قابلیت تمیز کردن نیز بهترین است. به همین دلیل همیشه برای آشپزخانه ها، حمام ها و سرویس های بهداشتی گزینه نخست به شمار میرود. اگر شیر آب شما در طول رو به دفعات بالا مورد استفاده قرار میگیرد، بهترین گزینه برای مقاومت طولانی مدت شیرآلات با روکش کروم است.

روکش فلز نیکل معمولاً برچسب "برس" ، "ساتن" یا "فولاد ضد زنگ" دارند و از درخشندگی مات برخوردار است. آنها مقاومت خوبی دارند اما مستعد اثر انگشت و لکه های آبی هستند؛ بنابراین تمیز نگه داشتن آنها سخت تر خواهد بود. برخی از آنها دارای روکش های خاصی هستند که لکه ها را کاهش می دهد اما این پوشش به اندازه فلز کروم دوام ندارد و ممکن است تراشیده یا ساییده شود.

شیرآلات برنزی رنگ قهوه ای دارند و اغلب آنها را برنز "روغن زده" یا "مالیده" می نامند. این روکش برخلاف دو نوع روکش قبلی به صورت روکش فلزی نیست؛ به همین دلیل به با دوامی دو نوع قبلی نیست. البته به تازگی نوعی آبکاری های خاصی پدیدار شده است که شیرآلات رنگی براق به وسیله انها تولید میشوند. این نوع شیرآلات به دلیل تکنولوژی خاصی که در آبکاری آنها به کار میرود، قیمت بالایی دارند و مطمئنا برای همه اقشار مناسب نخواهند بود.

سوراخ های سینک ظرفشویی خود را بشمارید!

سوراخ های زیر سینک ظرفشویی را بشمارید.

یکی از تغییراتی که افراد علاقه مند به انجام آن هستند، تغییر شیرآلات آشپزخانه از دو دسته به یک دسته است؛ زیرا شیرآلات به دو دسته دیگر قدیمی شده است و در آشپزخانه های مدرن دیگر این نوع شیرآلات جایی ندارند. بیشتر سینک ها دارای سه سوراخ هستند: یکی برای دسته گرم، یکی برای قسمت سرد و دیگری زیر دهانه. برخی از شیرهای تک دسته شامل صفحه ای برای پوشاندن سوراخ های اضافی هستند اما برخی از این قابلیت به بهره میباشند. بنابراین شیرآلاتی را انتخاب کنید که این قسمت را بپوشاند اما اگر گزینه مدنظر شما این قابلیت را نداشت، برای پر کردن آن سوراخ اضافی میتوانید از مخزن مایع ظرفشویی استفاده نمایید.

یک دسته ساده تر است.

شیرآلات با دو دسته از لحاظ تقارن جذابیت خاصی دارد و برای حمام ها به ویژه حمام های سنتی بسیار مناسب است اما از لحاظ کاربردی شیرهای تک دسته راحتتر هستند. شما با استفاده از شیرآلات تک دسته به آسانی میتوانید آب را در دمای دلخواه خود قرار دهید. خبر خوش برای خانم ها هم این است که با خرید شیرآلات تک دسته، یک دسته کمتر برای تمیز کردن خواهند داشت.

این 6 نکته عنوان شده در این مقاله، مهمترین نکاتی است که با توجه به آنها به هیچ عنوان در خرید شیرآلات مشکلی نخواهید داشت و از تهیه شیرآلاتی با کیفیت خرسند خواهید بود.



:: برچسب‌ها: شیرآلات, نوین هوم ,
تاریخ : پنج شنبه 27 خرداد 1400
بازدید : 83
نویسنده : مبینا

سردرد بعد از مشروب، علامت معمول خماری است. انواع مختلفی از درمان های احتمالی برای سردرد بعد از مشروب و نشویدن الکل وجود دارد، اما شواهد علمی زیادی نشان نمی دهد که چقدر می توانند موثر باشند. بهترین راهکار این است که از نوشیدنی مایعات الکلی خودداری کنید تا اینکه نه سردرد بعد مشروب بگیرید و نه تگری بزنید!آرام

به عقیده وبسایت معتبر medicalnewstoday  بهترین راه برای جلوگیری از سردرد بعد از مصرف الکل، نوشیدن کم و متعادل است. (نه اینکه ی دبه 4 لیتری بشینی بخوری سلامتی داداشیا!)

با این حال، اگر فردی سردرد بعد از نوشیدن الکل پیدا کند، روش هایی وجود دارد که می تواند این درد را کنترل کند.

آیا برای درمان فردی که دچار سردرد بعد از الکل میشود، راهکاری وجود دارد؟

سردرد بعد از الکل و مشروب

طبق ادعای موسسه ملی اعتیاد به الکل امریکا، راهکاری علمی و اثبات شده برای درمان سردرد بعد از مصرف الکل وجود ندارد و تنها راه بهبود این سردرد این است که صبر کنید تا مواد سمی از بدن به مرور خارج شود. با اینحال با استفاده از تکنیک های زیر میتوان میزان سردرد بعد از مشروب را کم کرد:

1- آبرسانی به بدن

الکل باعث می شود افراد نیاز به دفع ادرار داشته باشند زیرا باعث ترشح هورمونی به نام وازوپرسین می شود. این هورمون از بسیاری جهات بر بدن تأثیر می گذارد، از جمله اینکه سبب افزایش میل کلیه ها به دفع آب بدن میشود. تعریق، استفراغ و اسهال نیز از علائمی است که با خوردن مشروب تشدید شده و می تواند منجر به کم آبی بدن شود. نوشیدن آب به آرامی میتواند به تامین آب بدن کمک کرده و سردرد را تسکین دهد. به علاوه سرم ها و محلول های الکترولیت (حل کردن مقداری نمک و شکر در آب) هم میتوانند این امر را تسریع کنند.

2- خوردن کربوهیدرات

بخش بهداشت دانشگاه هاروارد تاکید میکند که نوشیدن الکل می تواند سطح قند خون را کاهش دهد بنابراین برخی از خستگی ها و سردردهای مرتبط با خماری بعد الکل ممکن است به دلیل کاهش سوخت رسانی به مغز باشد. استفاده از کربوهیدرات مناسب و ملایم مانند یک نان تست به آرامی میتواند به کاهش علائم سردرد و تهوع بعد از مشروب منجر شود.

3- مسکن های بدون نسخه

فرد می تواند از داروهای مسکن مانند آسپیرین یا ایبوپروفن مانند هر سردردی استفاده کند. با این حال، این مسکن ها می توانند ترشح اسید را افزایش دهند و به طور بالقوه مخاط معده را تحریک کنند. یادتان باشد که استامینوفن مصرف نکنید، چرا که ترکیب این قرص با الکل، میتواند آثار مخربی روی کبد بگذارد.

4- عسل میتواند مفید باشد.

عسل و ویتامین گروه ب به بازسازی بدن و تقویت آن کمک بسیاری میکنند. برای خرید یک عسل طبیعی و اصل، به این لینک از سایت فوراور ایران مراجعه کنید.

منبع: https://www.forever-iran.co



:: برچسب‌ها: سردرد بعد از مشروب ,
تاریخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400
بازدید : 245
نویسنده : مبینا

همه ما در زندگی پسته خورده ایم و خاطرات بسیاری از تجربه طعم آن در پس ذهن خود داریم. پسته برای من یادآور لحظات قبل از امتحانات است و برای دیگران خاطرات متفاوتی را تداعی میکند. نکته بسیار مهمی که شاید کمتر به آن توجه شده باشد، فواید پسته است که در هیاهوی طعم بینظیر آن گم شده است. ما در این مقاله قصد داریم به 9 خاصیت شگفت انگیز پسته که شاید کمتر در مورد آن بدانید، بپردازیم.

پسته چیست؟

پسته یکی از قدیمی ترین مغزهای خوراکی است و معمولاً در سراسر دنیا در آشپزی و به عنوان میان وعده استفاده میشود. رشد درخت پسته حدود 10 تا 12 سال طول میکشد و دانه های آن به صورت خوشه ای میباشد. مغزهای پسته فصلی نیستند و شما میتوانید خرید پسته مورد نیاز خود را در تمام طول سال انجام دهید.

ارزش غذایی پسته

پسته یکی از معدود مغزهایی است که دارای تعادل کامل میان مواد مغذی از جمله کربوهیدرات ها، پروتئین، اسیدهای آمینه، چربی ها و فیبرهای غذایی است. طبق تحقیقات به عمل آمده، آنها همچنین سرشار از مواد معدنی مانند فسفر، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، مس و سدیم هستند.

این مواد مغذی تمام آن چیزی که پسته در اختیار شما قرار میدهد نیست و پسته شامل ویتامین های اساسی مانند ویتامین های گروهB ، ویتامین هایA ،C ، E وK نیز میباشد. پسته در مقایسه با بسیاری دیگر از مغزها و میوه های خشک با مقادیر مشابه، کالری و چربی کمتری دارد.

خواص پسته برای سلامتی

خواص پسته برای سلامتی

  • خواص آنتی اکسیدانی

طبق مطالعه منتشر شده در مجلات معتبر، علاوه بر مغز پسته، حتی پوست پسته نیز حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد تشکیل شده در بدن را پس از متابولیسم سلولی خنثی میکنند و خطر بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش میدهند.

  • بهبود سلامت قلب

مصرف مرتب پسته به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، میتواند سطح کلسترول مضر بدن (LDL) را کاهش دهد. آنتی اکسیدان ها، فیتواسترول ها و اسیدهای چرب اشباع نشده برای تقویت قلب سالم عالی هستند. آجیل ها همچنین منبع قوی اسید آمینه ای به نام ال آرژنین هستند که از تصلب شریان ها و تشکیل لخته های خون جلوگیری میکند.

  • کنترل وزن

پسته انتخاب بهینه افرادی هستند که قصد دارند رژیم بگیرند. پسته با کالری کم، پروتئین بالا، چربی اشباع کم و چربی های اشباع نشده بالا، گزینه مناسبی برای مدیریت ایده آل وزن است. محققان مرکز تغذیه انسانی در ایالت کالیفرنیا خواص کنترل وزن آن را تأیید کرده اند.

  • کمک به سلامت چشم

پسته حاوی آنتی اکسیدان های کاروتنوئید مانند لوتئین و زاکسنتین است. این آنتی اکسیدان ها، طبق انجمن بینایی سنجی ایالات متحده، در کاهش خطر ابتلا به بیماری آب مروارید چشم وابسته به سن در سالمندان کمک میکنند. پس اگر مشکل آب مروارید چشم دارید، خرید آجیل آن هم از نوع پسته را پشت گوش نیاندازید.

  • بهبود هضم غذا

یکی دیگر از فواید پسته برای سلامتی بدن انسان ها این است که آن منبع خوبی از فیبر است که سبب هضم راحتتر غذل میشود. یک وعده مصرف پسته حدود یک اونس یا 30 گرم پسته حاوی حدود 3 گرم فیبر است که بیش از آن مقداری است که دستگاه گوارش برای هضم مطلوب غذا به آن نیاز دارد.

  • مفید برای کم خونی

خواص پسته برای کم خونی

پسته دارای محتوای مس زیادی است که به جذب بیشتر آهن در بدن از منابع غذایی کمک میکند. این میتواند به مبارزه با بیماری هایی از جمله کم خونی کمک نماید. هرآنچه که جذب آهن در بدن بیشتر صورت پذیرد، هموگلوبین خون نیز افزایش پیدا میکند و با این وجود میتوان شاهد بهبود کم خونی در بدن فرد بیمار بود.

  • مراقبت از پوست

فایده دیگر پسته برای سلامتی بدن در کمک به سلامت پوست است. در مراقبت از پوست، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب سالم غیر اشباع بیشترین تاثیرگذاری را دارند. رئغن پسته همچنین به عنوان یک ماده حامل خوب یا روغن پایه عمل میکند؛ زیرا به عنوان ماده ای در درمان های سنتی مانند رایحه درمانی و ماساژ درمانی سنتی از آن استفاده میشود.

  • تقویت قوای جنسی

طبق مجله بین المللی تحقیقات ناتوانی جنسی، پسته میتواند روی قوای جنسی در مردان تأثیر بگذارد. مطالعات نشان داده است که آن دسته از مردانی که به مدت سه هفته روزانه حدود 100 گرم از این آجیل استفاده کرده اند، عملکرد نعوظ خود را حدود 50 درصد بهبود بخشیدند. این امر با اسکن اولتراسوند جریان خون در بدن آقایان تأیید شده است.

  • کنترل دیابت

افراد مبتلا به بیماری دیابت میتوانند از خواص این آجیل در جهت بهبود آن بهره مند شوند. آنتی اکسیدان های موجود در پسته به کاهش روند گلیکاسیون کمک میکنند و به همین دلیل مصرف پسته میتواند در کنترل  قند خون کمک نماید.

ویژگی های گفته شده تنها گوشه ای از خواص بیشمار پسته است و اگر علاقه مند درباره بیشتر دانشتن در مورد خواص پسته هستید، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

https://alokhoshkbar.com/properties-of-pistachios/

عوارض مصرف زیاد پسته

عوارض پسته

  • افزایش وزن

گرچه از بسیاری از مغزهای دیگر کالری و چربی کمتری دارد، اما برقراری تعادل در مصرف ان اهمیت بالایی دارد. اگر روزانه بیش از مقدار مجاز پسته مصرف کنید، این مغز پر پروتئین می تواند باعث افزایش وزن شما شود.

  • فشار خون

پسته خام در افزایش فشار خون تاثیری ندارد اما با مصرف زیاد پسته بو داده یا شور شده، کم کم به بیماری فشار خون مبتلا خواهید شد. به همین جهت پیشنهاد میشود افرادی که سابقه فشار خون دارند، از مصرف پسته شور جدا خودداری نمایند.

  • مشکلات گوارشی

اگر بدن شما به ترکیبات فروکتان موجود در پسته واکنش نشان دهد، ممکن است باعث ناراحتی گوارشی شود. عوارض جانبی ممکن است شامل یبوست، نفخ شکم، درد شکم و اسهال باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله به 9 ویژگی مهم و شگفت انگیز پسته پرداختیم و این موضوع نشان داد مصرف این آجیل تا چه حد اهمیت دارد. البته این نکته فراموش نشود که برای خرید پسته به فروشگاه های معتبر خرید آجیل مراجعه نمایید؛ زیرا برخی از فروشگاه با محصولات بی کیفیت و کهنه خود سلامت مشتریان را به خطر می اندازند تا سود بیشتری نصیبشان گردد. به همین جهت در هنگام خرید، نهایت دقت را به کار گیرید تا دچار این مشکلات نشوید.

 

منبع انگلیسی: https://www.organicfacts.net/health-benefits/seed-and-nut/health-benefits-of-pistachio.html



:: برچسب‌ها: پسته, خواص پسته, ,
تاریخ : شنبه 28 فروردين 1400
بازدید : 259
نویسنده : مبینا

پلای وود یا تخته سه لایی

به گزارش سایت برتری، شاید تا به حال با تخته سه لایی آشنا نشده باشید و یا اینکه نام آن را تنها در اینترنت دیده باشید. آیا میدانید که امروزه چرا این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است و در صنایع صنعتی به آن نگاه ویژه ای مینمایند؟ وقت آن رسیده است که دیگر با کاربردهای شگفت انگیز این تخته چوب آشنا شوید و در مواقع لزوم از این محصول استفاده نمایید.

تخته سه لایی

تخته سه لایی که در برخی مواقع به آن تخته چندلایی نیز گفته میشود، یک تخته چوب صنعتی است که از به هم چسباندن چند ورق چوبی به صورت لایه ای تشکیل میشود. اهمیت استفاده از این تخته چوب، به جهت استحکام بالای آن است. نحوه خاص چسباندن ورق های چوبی به یکدیگر سبب شده است تا تخته سه لایی نسبت به دیگر انواع تخته چوب، استحکام بسیار بالاتری داشته باشد.

ویژگی مهم دیگر این نوع تخته چوب، وزن سبک آن است. شاید باور این موضوع کمی سخت باشد اما استحکام بالای تخته سه لایی با وجود وزن کمتر آن، نکته ای است که حقیقت دارد. تخته های چوبی سنگین همواره معضلات خاص خود را دارند و استفاده از آنها برای افرادی که با این تخته چوب های سنگین کار میکنند، بسیار سخت است. به همین دلیل با تولید تخته سه لایی یکی از مهمترین مشکلات افراد در این حوزه برطرف شد.

کاربردهای تخته سه لایی

 کاربرد های تخته سه لایی

به دو ویژگی شاخص تخته سه لایی در قسمت قبلی پرداختیم و همین دو ویژگی سبب شده اند که کاربردهای تخته سه لایی بسیار بیشتر از دیگر انواع تخته چوب باشد. البته تخته سه لایی از ویژگی های مهم دیگری نیز برخوردار است که در این باره میتوان به ضد آب و رطوبت بودن تخته سه لایی، تولید در ابعاد بزرگ، سازگاری با محیط زیست و عدم ترک خوردگی و پیچ خوردگی آن در زمان اتصال با میخ و پیچ اشاره نمود.

همین ویژگی های منحصربفرد، تخته سه لایی را به یکی از پرکاربردترین فرآورده های چوبی در جهان تبدیل نموده است. مهمترین کاربردهای تخته سه لایی عبارتند از:

  • استفاده در کابینت سازی
  • استفاده در صنعت مبلمان
  • استفاده در ساخت دربهای چوبی
  • استفاده در ساخت جعبه های بسته بندی
  • استفاده در ساخت غرفه ها
  • استفاده در قالب بندی ساختمان
  • استفاده در ساخت اسباب بازی های چوبی
  • استفاده در صنایع نظامی دریایی و هوایی
  • استفاده در کف، سقف، دیوار و پله های خانه های چوبی
  • استفاده در ساخت وسایل چوبی تزئینی
  • استفاده در ساخت پالت های چوبی
  • استفاده در ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی
  • و ...

این حجم از کاربردهای مختلف در صنایع گوناگون، به خوبی نمایانگر اهمیت تخته سه لایی در صنعت کشور میباشد. این محصول در کشور متقاضیان بسیاری دارد و علاوه بر تولید، واردات آن نیز در کشور انجام میشود. بهترین نوع تخته سه لایی در دنیا، متعلق به کشور روسیه است. اگر به دنبال بهترین نوع تخته سه لایی میگردید، میتوانید تخته سه لایی روسی را برای پروژه های خود انتخاب نمایید.

همچنین تولیدکنندگان بسیاری نیز در کشور وجود دارند که از مواد اولیه مرغوب روسی برای تولید تخته سه لایی خود استفاده میکنند تا محصول نهایی آنها از بالاترین سطح از کیفیت برخوردار باشد. شما نیز میتوانید به واسطه بودجه درنظر گرفته شده برای اجرای پروژه خود، از هر دو نوع تخته سه لایی استفاده نمایید.



:: برچسب‌ها: تخته سه لایی , پلای وود , ,
تاریخ : دو شنبه 27 بهمن 1399
بازدید : 359
نویسنده : مبینا

به گزارش سایت برتری، آلوئه ورا یکی از قدیمی ترین گیاهانی است که شناخته شده است و فواید شگفت انگیز زیادی برای پوست، سلامتی، کاهش وزن و ... فراهم می کند. در این مقاله قصد داریم 6 مزیت برتر آلوئه ورا را با شما در میان بگذاریم.

خواص آلوئه ورا برای بدن

گیاه آلوئه ورا که به ظاهر کاکتوس سبز در باغچه شما کاشته شده است، نه تنها گیاهی است که ریشه در فرهنگ عامیانه و سنتی دارد، بلکه هسته اصلی یک صنعت چند میلیون دلاری است که از کرم های زیبایی گرفته تا آب میوه های سالم و مکمل های غذایی گسترش می یابد. با گذشت زمان، آلوئه ورا یکپارچه خود را در همه مواردی که ما استفاده می کنیم ادغام کرده است. اما چه چیزی باعث تمایز این گیاه معجزه آسا شده است؟

گیاه آلوئه ورا دارای یک ژل شفاف غلیظ، بسیار تلخ و به دلیل خواص درمانی باورنکردنی مشهور در سراسر جهان است. این ژل شفاف از حدود 96٪ آب، برخی ترکیبات آلی و غیر آلی تشکیل شده است. ژل این گیاه هزار درمان دارای 18 پروتئین، 20 آمینو اسید موجود در بدن، ویتامین A ،B ،C و E.

خواص آلوئه ورا برای پوست

خواص آلوئه ورا برای پوست

آلوئه ورا برای صورت و پوست فواید بسیاری دارد. هنگامی که از بافت نازک ژل طبیعی آلوئه ورا را روی پوست خود قرار می دهید، متوجه آرامش و خنک شدن آن خواهید شد. آلوئه ورا گیاه معجزه آسایی است که می تواند برای درمان زخم، بریدگی جزئی، خشکی پوست و سوختگی شدید استفاده شود. استفاده از آلوئه ورا و کرم های آن برای بهبود خشکی پوست، اسکراب، از بین بردن انواع آکنه و زخم و حتی برای پوست های حساس توصیه میشود.

خواص آلوئه ورا برای کاهش وزن

آلوئه ورا برای کاهش وزن

 به گفته بریت براندون، نویسنده کتاب راهنمای همه چیز برای آلوئه ورا برای سلامتی:

آلوئه ورا می تواند اثربخشی رژیم شما را بهبود بخشد و پتانسیل کاهش وزن شما را به حداکثر برساند. همچنین با داشتن مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی که باعث کاهش وزن می شوند به عنوان اسیدهای آمینه و آنزیم ها آلوئه ورا تضمین می کند رژیم غذایی شما نه تنها از کاهش وزن حمایت می کند، بلکه باعث بهبود جذب و استفاده از بدن می شود، سلامت کلی و همچنین موفقیت در کاهش وزن را بهبود می بخشد.

آلوئه ورا در طیف وسیعی از محصولات بهداشتی مانند مکمل های غذایی، آب میوه و غیره استفاده می شود. این ماده غنی از آنتی اکسیدان است که به معنی کاهش رادیکال های آزاد در بدن و تقویت ایمنی بدن است. همچنین منبع خوبی از پروتئین است، بنابراین به رشد عضلات کمک می کند و مقدار زیادی انرژی به شما می دهد. مطالعات بی شماری وجود دارد که ثابت می کند آلوئه ورا چقدر در کاهش وزن موثر است، اما باید به طور منظم و طولانی مدت مصرف شود.

آلوئه ورا، موثر در درمان ریزش مو

ژل خالص آلوئه ورا برای مو

آلوئه ورا حاوی آنزیم های پروتئولیتیک است که سلول های مرده پوست را در سر ترمیم می کند. همچنین به عنوان یک نرم کننده عالی عمل می کند و موهای شما را صاف و براق می کند. این گیاه باعث رشد مو می شود، از خارش پوست سر جلوگیری می کند و شوره سر را کاهش می دهد. دایان گیج، محقق خواص گیاهان مینویسد:
کراتین پروتئین اصلی مو است که از اسیدهای آمینه، اکسیژن، کربن و مقادیر کمی هیدروژن، نیتروژن و گوگرد تشکیل شده. آلوئه ورا یک ترکیب شیمیایی مشابه به کراتینه دارد و باعث جوان سازی مو با مواد مغذی خاص خود می شود و به آن خاصیت ارتجاعی بیشتری می دهد و از شکستگی آن جلوگیری می کند.

بهترین محصولات آلوئه ورا کدامند؟

خرید و استفاده از آلوئه ورا از عطاری ها به دلیل اینکه نژاد های مختلفی از این گیاه وجود دارد (بسیاری غیر قابل خوردن هستند.) زیاد توصیه نمیشود. شرکت فوراور ایران نماینده انحصاری محصولات فوراور در ایران با عرضه محصولاتی با خلوص 99.8 درصد از آلوئه ورا و عسل خالص، کمک شایانی به بهبود سلامتی جامعه کرده است. نژاد آلوئه ورا مورد استفاده در محصولات فوراور امریکا نژاد باربادنسیس میلر است و مزارع وسیعی در ایالت آریزونای امریکا از آلوئه ورا برای شرکت فوراور لیوینگ است.



:: برچسب‌ها: آلوئه ورا , خواص آلوئه ورا , آلوئه ورا خالص , ,
تاریخ : دو شنبه 29 دی 1399
بازدید : 375
نویسنده : مبینا

پاک کردن لکه شمع

پاک کردن لکه شمع از روی سطوح

به گزارش سایت برتری لوکس بلاگ، به طور کلی برای پاک کردن لکه شمع چهار راهکار اصلی وجود دارد:

  1. سرد کردن با یخ
  2. گرم کردن موم شمع
  3. استفاده از اتو
  4. اسپری هوای فشرده

بهترین راه برای پاک کردن لکه شمع، استفاده از یخ برای سرد کردن آن است. با این کار، موم شمع سفت و محکم شده و به راحتی با استفاده از یک کاردک یا هر چیز لبه دار دیگری می توان آن را از سطح مورد نظر جدا نمود. پس از جدا شدن لکه از سطح، تنها اثر کمرنگی از موم روی سطح باقی می ماند که با یک پودر لکه بر یا شوینده مناسب به راحتی از بین می رود.

دومین راه، گرم کردن موم شمع می باشد. برای این کار از ابزارهایی همانند سشوار می توانید استفاده نمایید. با گرم شدن لکه، موم شمع آرام آرام ذوب می شود و با استفاده از یک دستمال تمیز می توانید آن را جمع آوری کنید. توجه داشته باشید موم ذوب شده را به آرامی از روی سطح بلند کنید؛ چرا که با کشیدن آن روی سطح، پارافین ذوب شده به بافت سطح نفوذ کرده و به سختی از بین می رود.

استفاده از اتو نیز راه حل دیگری است که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند. تنها کافی است یک لایه دستمال تمیز روی لکه قرار داده و اتوی داغ شده را روی آن قرار دهید. این روش نیز عملکردی درست همانند روش قبلی دارد و به همین علت طی انجام آن به هیچ عنوان نباید اتو روی سطح کشیده شود.

آخرین راه حل برای پاک کردن لکه شمع، استفاده از اسپری هوای فشرده است. با استفاده از این اسپری، لکه شمع سرد و سفت شده و با یک کاردک به راحتی از سطح جدا می شود. فرایند انجام شده در این روش نیز بسیار مشابه با استفاده از یخ می باشد.

منبع: https://www.paxanco.com/detail/39/remove-candle-stain



:: برچسب‌ها: پاک کردن شمع , لکه شمع ,
تاریخ : یک شنبه 9 آذر 1399
بازدید : 419
نویسنده : مبینا

 نظافت چمن مصنوعی

روش های نظافت چمن مصنوعی در زمستان

همان طور که می دانید، چمن های مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی نیاز به نگهداری و مراقبت بالایی نخواهند داشت؛ اما رعایت نظافت این محصولات می تواند به ماندگاری و زیبایی بیشتر آنها کمک کند.

به منظور نظافت چمن مصنوعی کافیست ابتدا، زباله های درشت تر را با استفاده از جارو و یا چنگک های پلاستیکی برداشته و سپس با استفاده از جاروی برقی زباله های ریزتر را خارج نمائید. پس از این مرحله شما می توانید با استفاده از آب فشار قوی و شوینده های ملایم مانند شامپوی فرش، به شست و شوی چمن مصنوعی بپردازید. روش های نظافت چمن مصنوعی از انواع مختلف آلودگی ها از جمله نوشیدنی ها، فضولات حیوانی، آدامس و ... در مقاله روش های نظافت چمن مصنوعی بررسی شده است. اما یکی از مهمترین مواردی که در فصل زمستان در زمینه نظافت چمن مصنوعی با آن روبرو خواهید بود نحوه پاک نمودن برف از روی چمن مصنوعی است. در ادامه روش های نظافت برف از روی چمن مصنوعی بررسی خواهد شد.

نظافت چمن مصنوعی از برف

یکی از مهمترین نکات در هنگام نظافت چمن مصنوعی از برف، راه نرفتن روی آن است. در واقع  با قدم گذاشتن بر روی چمن مصنوعی، برف به داخل الیاف چمن نفوذ کرده و یخ می زند. علاوه بر این فشار ایجاد شده باعث آسیب به بافت چمن خواهد شد.

بهترین روش برای نظافت چمن مصنوعی از برف این است که برف به طور طبیعی آب شده و از زهکش های موجوددر قسمت زیرین تخلیه شود. زهکش های چمن مصنوعی سوراخ هایی استفاده که برای خروج آب از مابین الیاف تعبیه شده اند. اگر میزان برف پوشیده شده زیاد است، شما می توانید ابتدا با استفاده از یک بیل پلاستیکی برف های سطحی را برداشته و پس از آن برف های باقیمانده در مابین الیاف را با برس های مخصوص و یا جارو نظافت کنید. توجه داشته باشید که این عمل به طور منظم از یک قسمت از چمن شروع شده و بخش بخش انجام شود. لازم به ذکر است که استفاده از بیلچه های فلزی می تواند منجر به ایجاد آسیب هایی به الیاف چمن شود. علاوه بر این استفاده از نمک و یا مواد شیمیایی به منظور تسریع در فرایند آب شدن برف نیز می تواند منجر به تخریب بافت چمن شود.

به طور خلاصه مهمترین اقدامات در نظافت چمن مصنوعی از برف موارد زیر خواهد بود (منبع):

  • عدم راه رفتن روی چمن
  • عدم استفاده از نمک و یا مواد شیمیایی
  • نظافت برف از روی سطح چمن با استفاده از بیل پلاستیکی
  • نظافت برف از مابین الیاف با استفاده از جارو و برس


:: برچسب‌ها: چمن مصنوعی, نظافت چمن مصنوعی, نظافت چمن مصنوعی از برف, ,
به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جایی برای درج بهترین های وب فارسی و آدرس bartari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com