عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 8 اسفند 1402
بازدید : 35
نویسنده : مبینا

خرما یکی از میوه‌های خوشمزه و پرطرفدار  است که حتی در میان جامعه ورزشکاران نیز محبوبیت زیادی دارد. برعکس اینکه میوه‌ها به دلیل قندی که دارند خیلی مورد توجه و تایید ورزشکاران قرار نمی‌گیرند، خواص خرما باعث شده این میوه بیش از سایر میوه‌ها اهمیت و ارزش داشته باشد. فرقی ندارد در چه ساعتی از روز این میوه را مصرف کنید، خواص خرما بر روی بدن و انرژی شما تاثیر بسزایی دارد. اما اگر این میوه را اول صبح و با معده خالی بخورید خواص آن برای بدن شما باور نکردنی خواهد بود.

با توجه به اینکه پیامبران و امامان از دوران قدیم خوردن خرما را توصیه می‌کردند، می‌توان فهمید این خوراکی خواص بسیار زیادی دارد. حتی تحقیقات علمی انجام شده بر روی خرما نشان می‌دهد که این میوه خوشمزه و شیرین از نظر علمی و پزشکی نیز در جایگاه خوبی قرار گرفته است. البته از آنجایی که خرما انواع مختلفی دارد، شاید پیدا کردن و انتخاب بهترین نوع خرما برای شما کمی سخت باشد. به هر حال بد نیست کمی با خواص مهم و کارآمد این میوه شیرین و بهترین زمان مصرف آن آشنا شوید.

خواص خوردن خرما ناشتا در آغاز روز

با توجه به اینکه خرما از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و یک خوراکی ارگانیک و طبیعی محسوب می‌شود، متخصصان تغذیه خرما را جزء میوه‌ها در نظر می‌گیرند. با خوردن چند عدد خرما، انرژی کل بدن تامین می‌شود. در نظر داشته باشید خرما دارای قند ساده است و این قند خیلی سریع توسط خون جذب می‌شود.

از این رو خوردن خرما در اول صبح و ناشتا انرژی کل بدن شما را تامین می‌کند. ناگفته نماند کسانی که چاق هستند یا از اضافه وزن خود رنج می‌برند، نباید خرما را به مقدار زیاد مورد استفاده قرار دهند. براساس تحقیقات انجام شده خرما از 25 درصد ساکارز و 50 درصد گلوکز تشکیل شده و به همین دلیل از کالری زیادی برخوردار است.

در صورتی که با معده خالی و در آغاز روز خرما بخورید، انرژی بدن شما تامین می‌شود و کل روز شاد و بشاش خواهید بود. ویتامین‌های درون خرما به عملکرد بهتر بدن شما کمک می‌کنند، بدین ترتیب سعی کنید خرما را در ابتدای روز مصرف کنید. برخی از اصلی‌ترین خواص خوردن خرما در اول صبح را به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • دوچندان شدن انرژی از اول صبح
  • از بین بردن حس گرسنگی
  • جلوگیری از یبوست
  • تسکین‌دهنده سیستم عصبی
  • درمان مشکلات گلبول‌های قرمز خون
  • کمک به عملکرد بهتر دستگاه گوارش
  • پا‌ک‌سازی معده
  • از بین بردن کرم‌های موجود در معده

چرا مصرف خرما در اول روز انرژی را دوبرابر می‌کند؟

مصرف خرما اول روز

با توجه به اینکه قند خرما بسیار سریع جذب خون می‌شود، با مصرف خرما در اول صبح انرژی بدن شما چند برابر خواهد شد. قندهای درون خرما خیلی سریع جذب خون می‌شوند و همین امر به شما کمک می‌کند با مصرف خرما از شر گرسنگی خلاص شوید. به عبارت دیگر خرما بلافاصله شما را سیر می‌کند و انرژی بدنتان را افزایش می‌دهد.

بدین ترتیب اگر جزء افرادی هستید که در طول روز انرژی زیادی مصرف می‌کنید، توصیه می‌کنیم این میوه شیرین را هر روز صبح ناشتا مصرف کنید. البته اگر چاق هستید، دیابت دارید یا اینکه از اضافه وزن خود رنج می‌برید، نباید خیلی خرما بخورید؛ زیرا در این صورت مشکل شما بزرگ‌تر می‌شود.

این میوه شیرین می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما را برای مدتی طولانی سیر نگه‌دارد و انرژی مورد نیاز بدنتان را تامین کند. از این رو با مصرف خرما در اول روز شما برای مدتی طولانی پر انرژی باقی می‌مانید. در ضمن مصرف این خوراکی خوشمزه در اول روز قدرت تمرکز مغز شما را افزایش می‌دهد و به یادگیری بهتر و بیشتر شما در طول روز کمک می‌کند.

مصرف خرما ناشتا چه تاثیری بر روی سیستم عصبی دارد؟  

خبر خوب اینکه با مصرف خرما در اول صبح و زمانی که ناشتا هستید، سیستم عصبی شما تقویت می‌شود و حتی از نظر روحی حس بهتری پیدا می‌کنید. می‌توان گفت فواید خرما شامل ویتامین‌های موجود در این میوه نیز می‌شود؛ چرا که این ویتامین ها می‌توانند به تقویت سیستم عصبی شما کمک می‌کنند. برخی از این ویتامین‌ها عبارت هستند از:

  • ویتامین آ
  • ویتامین ب یک
  • ویتامین ب 2
  • ویتامین سی

این ویتامین‌ها بدن شما را به آرامش بیشتری دعوت می‌کند و مانع از پرخاشگری می‌شوند. در واقع این ویتامین‌ها همانند آرام‌بخش عمل کرده و سیستم عصبی شما را بهبود می‌بخشند. خرما علاوه بر این ویتامین‌ها از املاح دیگری نیز تشکیل شده است که در زیر آن‌ها را نام می‌بریم:

  • سدیم
  • پتاسیم
  • کلسیم
  • فسفر
  • آهن

به طور کلی ویتامین‌هایی که در خرما وجود دارند، باعث می‌شوند کلسیم موجود در این میوه شیرین بهتر و بیشتر به بدن شما جذب شود. در نتیجه شما با مصرف خرما در آغاز روز خود و با معده خالی حالت روحی بهتری را تجربه خواهید کرد؛ چرا که پتاسیم موجود در خرما به سلامت دستگاه عصبی شما کمک می‌کند.

حتی مصرف خرما ناشتا برای کودکان نیز بسیار مفید است؛ زیرا به سیستم عصبی و مغزی آن‌ها کمک می‌کند تا برای یادگیری بهتر و بیشتر آماده شوند. می‌توان گفت کودکانی که خرما را صبح و ناشتا مصرف می‌کنند توانایی مغزشان نسبت به سایر کودکان بالاتر می‌رود.

مصرف ناشتا خرما چگونه به عملکرد سیستم گوارشی کمک می‌کند؟

یکی از اصلی‌ترین خواص مصرف خرما به صورت ناشتا، ارتقا وضعیت سیستم گوارش بدن شما است. فیبر موجود در خرما به همراه مقدار آبی که در این میوه وجود دارد، تاثیر مثبتی بر عملکرد سیستم گوارشی شما خواهد داشت. از این رو با مصرف خرما در اول روز و با معده خالی، شما هرگز دچار یبوست نمی‌شوید و دستگاه گوارشتان به خوبی عمل می‌کند.

در صورتی که سیستم گوارش شما عملکرد خوبی داشته باشد، به مرور زمان متوجه می‌شوید پوست صورتتان نیز بهبود می‌یابد. البته شاید مصرف خرما به دلیل طبع گرم آن باعث جوش شود اما لک‌های حاصل از عملکرد بد سیستم گوارشی هرگز بر روی پوست شما ظاهر نمی‌شوند.

طبق آمار و گزارشات به دست آمده مصرف تعداد کمی خرما در اول روز و به صورت ناشتا حتی می‌تواند از سرطان معده و سایر بیماری‌های گوارشی جلوگیری کند. این منبع غنی فیبر به شما کمک می‌کند تا هضم راحت‌تری داشته باشید. همچنین خوردن خرما در ابتدای روز حرکات روده بزرگ را تقویت می‌کند و مانع سرطان روده می‌شود.

سخن پایانی

خرما یکی از خوشمزه‌ترین، شیرین‌ترین و پرخاصیت‌ترین میوه‌ها است که از دوران قدیم تا به امروز طرفداران بسیاری داشته و دارد. همان‌طور که از آمار و گزارش‌ها مشخص است خرما نه تنها توسط دانشمندان به تایید رسیده بلکه پزشکان نیز مصرف این میوه را به خصوص با معده خالی توصیه می‌کنند. اصلی‌ترین خاصیت مصرف این میوه قبل از آغاز فعالیت‌های روزانه از بین بردن کرم‌های معده و تخلیه و پاکسازی آن خواهد بود.

 

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جایی برای درج بهترین های وب فارسی و آدرس bartari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com