عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400
بازدید : 245
نویسنده : مبینا

همه ما در زندگی پسته خورده ایم و خاطرات بسیاری از تجربه طعم آن در پس ذهن خود داریم. پسته برای من یادآور لحظات قبل از امتحانات است و برای دیگران خاطرات متفاوتی را تداعی میکند. نکته بسیار مهمی که شاید کمتر به آن توجه شده باشد، فواید پسته است که در هیاهوی طعم بینظیر آن گم شده است. ما در این مقاله قصد داریم به 9 خاصیت شگفت انگیز پسته که شاید کمتر در مورد آن بدانید، بپردازیم.

پسته چیست؟

پسته یکی از قدیمی ترین مغزهای خوراکی است و معمولاً در سراسر دنیا در آشپزی و به عنوان میان وعده استفاده میشود. رشد درخت پسته حدود 10 تا 12 سال طول میکشد و دانه های آن به صورت خوشه ای میباشد. مغزهای پسته فصلی نیستند و شما میتوانید خرید پسته مورد نیاز خود را در تمام طول سال انجام دهید.

ارزش غذایی پسته

پسته یکی از معدود مغزهایی است که دارای تعادل کامل میان مواد مغذی از جمله کربوهیدرات ها، پروتئین، اسیدهای آمینه، چربی ها و فیبرهای غذایی است. طبق تحقیقات به عمل آمده، آنها همچنین سرشار از مواد معدنی مانند فسفر، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، مس و سدیم هستند.

این مواد مغذی تمام آن چیزی که پسته در اختیار شما قرار میدهد نیست و پسته شامل ویتامین های اساسی مانند ویتامین های گروهB ، ویتامین هایA ،C ، E وK نیز میباشد. پسته در مقایسه با بسیاری دیگر از مغزها و میوه های خشک با مقادیر مشابه، کالری و چربی کمتری دارد.

خواص پسته برای سلامتی

خواص پسته برای سلامتی

  • خواص آنتی اکسیدانی

طبق مطالعه منتشر شده در مجلات معتبر، علاوه بر مغز پسته، حتی پوست پسته نیز حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد تشکیل شده در بدن را پس از متابولیسم سلولی خنثی میکنند و خطر بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش میدهند.

  • بهبود سلامت قلب

مصرف مرتب پسته به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، میتواند سطح کلسترول مضر بدن (LDL) را کاهش دهد. آنتی اکسیدان ها، فیتواسترول ها و اسیدهای چرب اشباع نشده برای تقویت قلب سالم عالی هستند. آجیل ها همچنین منبع قوی اسید آمینه ای به نام ال آرژنین هستند که از تصلب شریان ها و تشکیل لخته های خون جلوگیری میکند.

  • کنترل وزن

پسته انتخاب بهینه افرادی هستند که قصد دارند رژیم بگیرند. پسته با کالری کم، پروتئین بالا، چربی اشباع کم و چربی های اشباع نشده بالا، گزینه مناسبی برای مدیریت ایده آل وزن است. محققان مرکز تغذیه انسانی در ایالت کالیفرنیا خواص کنترل وزن آن را تأیید کرده اند.

  • کمک به سلامت چشم

پسته حاوی آنتی اکسیدان های کاروتنوئید مانند لوتئین و زاکسنتین است. این آنتی اکسیدان ها، طبق انجمن بینایی سنجی ایالات متحده، در کاهش خطر ابتلا به بیماری آب مروارید چشم وابسته به سن در سالمندان کمک میکنند. پس اگر مشکل آب مروارید چشم دارید، خرید آجیل آن هم از نوع پسته را پشت گوش نیاندازید.

  • بهبود هضم غذا

یکی دیگر از فواید پسته برای سلامتی بدن انسان ها این است که آن منبع خوبی از فیبر است که سبب هضم راحتتر غذل میشود. یک وعده مصرف پسته حدود یک اونس یا 30 گرم پسته حاوی حدود 3 گرم فیبر است که بیش از آن مقداری است که دستگاه گوارش برای هضم مطلوب غذا به آن نیاز دارد.

  • مفید برای کم خونی

خواص پسته برای کم خونی

پسته دارای محتوای مس زیادی است که به جذب بیشتر آهن در بدن از منابع غذایی کمک میکند. این میتواند به مبارزه با بیماری هایی از جمله کم خونی کمک نماید. هرآنچه که جذب آهن در بدن بیشتر صورت پذیرد، هموگلوبین خون نیز افزایش پیدا میکند و با این وجود میتوان شاهد بهبود کم خونی در بدن فرد بیمار بود.

  • مراقبت از پوست

فایده دیگر پسته برای سلامتی بدن در کمک به سلامت پوست است. در مراقبت از پوست، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب سالم غیر اشباع بیشترین تاثیرگذاری را دارند. رئغن پسته همچنین به عنوان یک ماده حامل خوب یا روغن پایه عمل میکند؛ زیرا به عنوان ماده ای در درمان های سنتی مانند رایحه درمانی و ماساژ درمانی سنتی از آن استفاده میشود.

  • تقویت قوای جنسی

طبق مجله بین المللی تحقیقات ناتوانی جنسی، پسته میتواند روی قوای جنسی در مردان تأثیر بگذارد. مطالعات نشان داده است که آن دسته از مردانی که به مدت سه هفته روزانه حدود 100 گرم از این آجیل استفاده کرده اند، عملکرد نعوظ خود را حدود 50 درصد بهبود بخشیدند. این امر با اسکن اولتراسوند جریان خون در بدن آقایان تأیید شده است.

  • کنترل دیابت

افراد مبتلا به بیماری دیابت میتوانند از خواص این آجیل در جهت بهبود آن بهره مند شوند. آنتی اکسیدان های موجود در پسته به کاهش روند گلیکاسیون کمک میکنند و به همین دلیل مصرف پسته میتواند در کنترل  قند خون کمک نماید.

ویژگی های گفته شده تنها گوشه ای از خواص بیشمار پسته است و اگر علاقه مند درباره بیشتر دانشتن در مورد خواص پسته هستید، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

https://alokhoshkbar.com/properties-of-pistachios/

عوارض مصرف زیاد پسته

عوارض پسته

  • افزایش وزن

گرچه از بسیاری از مغزهای دیگر کالری و چربی کمتری دارد، اما برقراری تعادل در مصرف ان اهمیت بالایی دارد. اگر روزانه بیش از مقدار مجاز پسته مصرف کنید، این مغز پر پروتئین می تواند باعث افزایش وزن شما شود.

  • فشار خون

پسته خام در افزایش فشار خون تاثیری ندارد اما با مصرف زیاد پسته بو داده یا شور شده، کم کم به بیماری فشار خون مبتلا خواهید شد. به همین جهت پیشنهاد میشود افرادی که سابقه فشار خون دارند، از مصرف پسته شور جدا خودداری نمایند.

  • مشکلات گوارشی

اگر بدن شما به ترکیبات فروکتان موجود در پسته واکنش نشان دهد، ممکن است باعث ناراحتی گوارشی شود. عوارض جانبی ممکن است شامل یبوست، نفخ شکم، درد شکم و اسهال باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله به 9 ویژگی مهم و شگفت انگیز پسته پرداختیم و این موضوع نشان داد مصرف این آجیل تا چه حد اهمیت دارد. البته این نکته فراموش نشود که برای خرید پسته به فروشگاه های معتبر خرید آجیل مراجعه نمایید؛ زیرا برخی از فروشگاه با محصولات بی کیفیت و کهنه خود سلامت مشتریان را به خطر می اندازند تا سود بیشتری نصیبشان گردد. به همین جهت در هنگام خرید، نهایت دقت را به کار گیرید تا دچار این مشکلات نشوید.

 

منبع انگلیسی: https://www.organicfacts.net/health-benefits/seed-and-nut/health-benefits-of-pistachio.html



:: برچسب‌ها: پسته, خواص پسته, ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جایی برای درج بهترین های وب فارسی و آدرس bartari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com