عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 27 شهريور 1399
بازدید : 461
نویسنده : مبینا

سرماخوردگی چیست؟

 
سرماخوردگی کودکان
 
سرماخوردگی بر اساس تعریف علمی عفونت ویروسی مسری دستگاه تنفسی فوقانی است. بیشتر بزرگسالان هر از گاهی دچار سرماخوردگی میشوند، اما بچه ها می توانند سالی بیش از هشت بار سرما بخورند. در این مقاله به دلایل اصلی سرماخوردگی کودکان میپردازیم و سوالات متداول در این موضوع را پاسخ میدهیم.

عوامل موثر در سرماخوردگی

اکثر سرماخوردگی ها ناشی از ویروس های دستگاه تنفسی هستند که به صورت ذرات نامرئی در هوا یا چیزهایی که لمس کرده و به سمت دستگاه تنفسی میبریم منتقل میشوند. این ویروس ها می توانند به پوشش مخاط بینی و گلو وارد شوند. ورود این ویروس به بدن واکنش سیستم ایمنی بدن را در پی دارد که می تواند باعث گلودرد، سردرد و مشکل تنفس از طریق بینی شود.
هوای خشک - داخل منزل یا در محیط بیرونی- می تواند مقاومت در برابر عفونت توسط ویروس هایی که باعث سرماخوردگی می شوند را کاهش دهد. بنابراین خطر سرماخوردگی اغلب برای افراد سیگاری یا کسانی که در معرض دود سیگار هستند از سایر افراد بیشتر است. افراد سیگاری بیشتر از افرادی که سیگار نمی کشند دچار سرماخوردگی می شوند و علائم آنها بدتر و طولانی تر می شود و حتی می تواند منجر به برونشیت یا ذات الریه شود.

نکته بسیار مهم

بر خلاف عقیده عمومی در مورد سرماخوردگی، این ویروس وقتی شما با موی خیس بیرون بروید یا زیر کولر بخوابید وارد بدن شما نشده و منجر به سرماخوردگی نمیشود.

علائم و نشانه های سرماخوردگی

اولین علائم سرماخوردگی اغلب در حلق گلو، آبریزش بینی یا گرفتگی بینی و عطسه میباشد. کودکان مبتلا به سرماخوردگی ممکن است احساس خستگی زیاد، گلودرد، سرفه خشک، سردرد، تب خفیف، دردهای عضلانی و از دست دادن اشتها را داشته باشند. همچنین هنگام سرماخوردگی کودکان مخاط از بینی ممکن است زرد یا سبز رنگ شود.

طول درمان سرماخوردگی چقدر است؟

علائم سرماخوردگی معمولاً 2 یا 3 روز پس از قرار گرفتن در معرض منبع عفونت ظاهر می شود. بیشتر سرماخوردگی ها طی 1 هفته برطرف می شوند، اما برخی از آنها کمی طولانی تر می شوند.

درمان سرماخوردگی چگونه است؟

سرماخوردگی بدون درمان پزشکی خاص، به خودی خود برطرف می شود. دارو نمی تواند سرماخوردگی را درمان کند، اما می تواند علائمی مانند درد عضلانی، سردرد و تب را تسکین دهد. شما می توانید استامینوفن یا ایبوپروفن را بر اساس توصیه های بسته بندی شده برای سن یا وزن به کودک خود بدهید.
نکته بسیار مهم: هرگز به کودکان خود آسپرین ندهید. (منبع)

آیا از سرماخوردگی میتوان پیشگیری کرد؟

از آنجا که ویروس های شناخته شده زیادی عامل سرماخوردگی میباشند، واکسن خاصی برای آنها وجود ندارد؛ برای جلوگیری از ابتلا کودکان به این ویروس میتوان موارد زیر را مدنظر داشت:

  • از افرادی که سرما خورده اند تا جای ممکن دوری کنید.
  • از برخورد با دود سیگار اجتناب کنید.
  • مرتب دست و صورت خود را با آب و صابون بشویید.
  • عطسه و سرفه را با آرنج و دستمال جلویش را بگیرید نه با کف دست
  • استفاده از وسایل اشتراکی فرد بیمار ممنوع است.
  • از ویتامین ها، میوه و سبزیجات در طول روز استفاده کنید.

برای بهبود سرماخوردگی کودکان چیکار کنیم؟

  1. برای رفع موارد ویروسی در بینی، آب نمک غرغره کنید.
  2. برای افزایش رطوبت از بخور استفاده کنید.
  3. کشیدن مقداری وازلین زیر بینی میتواند کمک کند.
  4. آب نبات ترش یا قطره درمان گلودرد به او بدهید.
  5. برای تسکین درد از حمام گرم استفاده کنید.
  6. سبزی و میوه جات فراموش نشود.
  7. از داروهای بدون مواد شیمیایی مانند دمنوش آویشن و پونه، عسل و آب لیمو میتوانید استفاده کنید.
  8. از سوپ مرغ استفاده کنید. سوپ مرغ حاوی یک آمینو اسید رقیق کننده مخاط است که سیستئین نامیده می شود و برخی تحقیقات نشان می دهد سوپ مرغ به کنترل گلبول های سفید کمک می کند که نوتروفیل نامیده می شوند.

شما میتوانید اطلاعات بیشتر را از سایت webmd.com مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: سرماخوردگی کودکان , سرماخوردگی ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جایی برای درج بهترین های وب فارسی و آدرس bartari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com