عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 26 مهر 1400
بازدید : 236
نویسنده : مبینا

یکی از مشکل ترین کار ها برای تکمیل آشپزخانه خود، انتخاب شیرآلات است. خرید شیرآلات به دلیل انواع سبک ها، مواد و روکش های مختلف و قیمت های متفاوت، کار را برای ما سخت میکند اما چاره کار چیست؟ چاره کار در این است که اطلاعات خود را پیش از خرید بالا ببرید و نکات مهمی را که باید در هنگام خرید به آنها توجه نمایید، به طور کامل بشناسید. در اینجا میتوانید با 6 نکته طلایی در هنگام خرید شیرآلات آشنا شوید.

ظاهر همه چیز نیست!

اکثر مردم شیرآلات را تنها بر اساس ظاهر انتخاب می کنند اما این یک اشتباه بزرگ است. این موضوع را که ظاهر اهمیت دارد، کتمان نمیکنیم اما شما تنها با خرید شیرآلات بر اساس ظاهر آنها نمیتوانید ویژگی هایی مانند کیفیت، راحتی و قابلیت اطمینان طولانی مدت را به دست آورید. پس حتما این نکته را که ظاهر همه چیز نیست، مدنظر خود قرار دهید.

به اندازه کافی هزینه کنید اما نه زیاد.

خرید شیرآلات

توجه به این جمله که " به اندازه کافی هزینه کنید اما نه زیاد " میتواند منجر به خرید منطقی و معقولانه برای شما گردد. شما ممکن است با هزینه کم یک شیر آب عالی تهیه کنید اما با هزینه کم و نه کافی به احتمال بسیار بالا در این کار موفق نخواهید شد و شیرآلاتی که نصیبتان میشود، شیرآلاتی فاقد کیفیت لازم خواهد بود. همچنین در برخی موارد شما بدون نیاز به برخی از ویژگی ها، متحمل به پرداخت هزینه های اضافی میشوید که عملا هیچ کدام آنها به کار شما نمی آید. پیشنهاد میشود برای آنکه یک شیر با کیفیت و با قیمت مناسب خریداری کنید، شیرآلات قهرمان یا شیرآلات KWC را مدنظر خود قرار دهید.

ارتفاع شیرآلات را بررسی کنید.

یکی از نکاتی که در هنگام خرید شیرآلات حتما باید به آن توجه نمایید، ارتفاع شیر است. شیرآلات از نظر ارتفاع و دسترسی بسیار متفاوت هستند و در بیشتر مواقع این نکته مشکلی برای شما ایجاد نمیکند اما به طور مثال اگر قفسه ای بالای سینک ظرفشویی آشپزخانه خود دارید، ممکن است یک شیر بلند کار شما را سخت کند یا اگر سینک ظرفشویی آشپزخانه شما 3 لگنه است، خرید شیر با ارتفاع کوتاه نیاز شما را برآورده نمیکند؛ زیرا شیر با ارتفاع کوتاه نمیتواند به طور کامل تمامی سینک ظرفشویی را پوشش دهد.

آبکاری اهمیت دارد.

آبکاری به روکشی گفته میشود که بر روی شیرآلات قرار میگیرد. شاید در تیزرهای تبلیغاتی شیرآلات شودر این جمله را که آبکاری مهم است، شنیده باشید و به سادگی از کنار آن گذشته باشید اما در حقیقت آبکاری شیرآلات اهمیت ویژه ای دارد و به صورت مستقیم در دوام شیرآلات موثر است. اکثریت قریب به اتفاق شیرها دارای روکش کروم، نیکل و برنز هستند. همه این سطوح با دوام بوده و ظاهر خوب خود را برای سالها حفظ میکنند اما برخی از آنها دوام بیشتری نسبت به بقیه دارند.

کروم با دوام ترین روکش شیرآلات محسوب میشود و در قابلیت تمیز کردن نیز بهترین است. به همین دلیل همیشه برای آشپزخانه ها، حمام ها و سرویس های بهداشتی گزینه نخست به شمار میرود. اگر شیر آب شما در طول رو به دفعات بالا مورد استفاده قرار میگیرد، بهترین گزینه برای مقاومت طولانی مدت شیرآلات با روکش کروم است.

روکش فلز نیکل معمولاً برچسب "برس" ، "ساتن" یا "فولاد ضد زنگ" دارند و از درخشندگی مات برخوردار است. آنها مقاومت خوبی دارند اما مستعد اثر انگشت و لکه های آبی هستند؛ بنابراین تمیز نگه داشتن آنها سخت تر خواهد بود. برخی از آنها دارای روکش های خاصی هستند که لکه ها را کاهش می دهد اما این پوشش به اندازه فلز کروم دوام ندارد و ممکن است تراشیده یا ساییده شود.

شیرآلات برنزی رنگ قهوه ای دارند و اغلب آنها را برنز "روغن زده" یا "مالیده" می نامند. این روکش برخلاف دو نوع روکش قبلی به صورت روکش فلزی نیست؛ به همین دلیل به با دوامی دو نوع قبلی نیست. البته به تازگی نوعی آبکاری های خاصی پدیدار شده است که شیرآلات رنگی براق به وسیله انها تولید میشوند. این نوع شیرآلات به دلیل تکنولوژی خاصی که در آبکاری آنها به کار میرود، قیمت بالایی دارند و مطمئنا برای همه اقشار مناسب نخواهند بود.

سوراخ های سینک ظرفشویی خود را بشمارید!

سوراخ های زیر سینک ظرفشویی را بشمارید.

یکی از تغییراتی که افراد علاقه مند به انجام آن هستند، تغییر شیرآلات آشپزخانه از دو دسته به یک دسته است؛ زیرا شیرآلات به دو دسته دیگر قدیمی شده است و در آشپزخانه های مدرن دیگر این نوع شیرآلات جایی ندارند. بیشتر سینک ها دارای سه سوراخ هستند: یکی برای دسته گرم، یکی برای قسمت سرد و دیگری زیر دهانه. برخی از شیرهای تک دسته شامل صفحه ای برای پوشاندن سوراخ های اضافی هستند اما برخی از این قابلیت به بهره میباشند. بنابراین شیرآلاتی را انتخاب کنید که این قسمت را بپوشاند اما اگر گزینه مدنظر شما این قابلیت را نداشت، برای پر کردن آن سوراخ اضافی میتوانید از مخزن مایع ظرفشویی استفاده نمایید.

یک دسته ساده تر است.

شیرآلات با دو دسته از لحاظ تقارن جذابیت خاصی دارد و برای حمام ها به ویژه حمام های سنتی بسیار مناسب است اما از لحاظ کاربردی شیرهای تک دسته راحتتر هستند. شما با استفاده از شیرآلات تک دسته به آسانی میتوانید آب را در دمای دلخواه خود قرار دهید. خبر خوش برای خانم ها هم این است که با خرید شیرآلات تک دسته، یک دسته کمتر برای تمیز کردن خواهند داشت.

این 6 نکته عنوان شده در این مقاله، مهمترین نکاتی است که با توجه به آنها به هیچ عنوان در خرید شیرآلات مشکلی نخواهید داشت و از تهیه شیرآلاتی با کیفیت خرسند خواهید بود.



:: برچسب‌ها: شیرآلات, نوین هوم ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جایی برای درج بهترین های وب فارسی و آدرس bartari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com