عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 27 خرداد 1400
بازدید : 87
نویسنده : مبینا

سردرد بعد از مشروب، علامت معمول خماری است. انواع مختلفی از درمان های احتمالی برای سردرد بعد از مشروب و نشویدن الکل وجود دارد، اما شواهد علمی زیادی نشان نمی دهد که چقدر می توانند موثر باشند. بهترین راهکار این است که از نوشیدنی مایعات الکلی خودداری کنید تا اینکه نه سردرد بعد مشروب بگیرید و نه تگری بزنید!آرام

به عقیده وبسایت معتبر medicalnewstoday  بهترین راه برای جلوگیری از سردرد بعد از مصرف الکل، نوشیدن کم و متعادل است. (نه اینکه ی دبه 4 لیتری بشینی بخوری سلامتی داداشیا!)

با این حال، اگر فردی سردرد بعد از نوشیدن الکل پیدا کند، روش هایی وجود دارد که می تواند این درد را کنترل کند.

آیا برای درمان فردی که دچار سردرد بعد از الکل میشود، راهکاری وجود دارد؟

سردرد بعد از الکل و مشروب

طبق ادعای موسسه ملی اعتیاد به الکل امریکا، راهکاری علمی و اثبات شده برای درمان سردرد بعد از مصرف الکل وجود ندارد و تنها راه بهبود این سردرد این است که صبر کنید تا مواد سمی از بدن به مرور خارج شود. با اینحال با استفاده از تکنیک های زیر میتوان میزان سردرد بعد از مشروب را کم کرد:

1- آبرسانی به بدن

الکل باعث می شود افراد نیاز به دفع ادرار داشته باشند زیرا باعث ترشح هورمونی به نام وازوپرسین می شود. این هورمون از بسیاری جهات بر بدن تأثیر می گذارد، از جمله اینکه سبب افزایش میل کلیه ها به دفع آب بدن میشود. تعریق، استفراغ و اسهال نیز از علائمی است که با خوردن مشروب تشدید شده و می تواند منجر به کم آبی بدن شود. نوشیدن آب به آرامی میتواند به تامین آب بدن کمک کرده و سردرد را تسکین دهد. به علاوه سرم ها و محلول های الکترولیت (حل کردن مقداری نمک و شکر در آب) هم میتوانند این امر را تسریع کنند.

2- خوردن کربوهیدرات

بخش بهداشت دانشگاه هاروارد تاکید میکند که نوشیدن الکل می تواند سطح قند خون را کاهش دهد بنابراین برخی از خستگی ها و سردردهای مرتبط با خماری بعد الکل ممکن است به دلیل کاهش سوخت رسانی به مغز باشد. استفاده از کربوهیدرات مناسب و ملایم مانند یک نان تست به آرامی میتواند به کاهش علائم سردرد و تهوع بعد از مشروب منجر شود.

3- مسکن های بدون نسخه

فرد می تواند از داروهای مسکن مانند آسپیرین یا ایبوپروفن مانند هر سردردی استفاده کند. با این حال، این مسکن ها می توانند ترشح اسید را افزایش دهند و به طور بالقوه مخاط معده را تحریک کنند. یادتان باشد که استامینوفن مصرف نکنید، چرا که ترکیب این قرص با الکل، میتواند آثار مخربی روی کبد بگذارد.

4- عسل میتواند مفید باشد.

عسل و ویتامین گروه ب به بازسازی بدن و تقویت آن کمک بسیاری میکنند. برای خرید یک عسل طبیعی و اصل، به این لینک از سایت فوراور ایران مراجعه کنید.

منبع: https://www.forever-iran.co



:: برچسب‌ها: سردرد بعد از مشروب ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جایی برای درج بهترین های وب فارسی و آدرس bartari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com