عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 9 آبان 1399
بازدید : 1413
نویسنده : مبینا

فرهنگ امریکایی

به گزارش سایت برتری: فرهنگ آمریکایی آداب و رسوم ایالات متحده را در بر می گیرد. فرهنگ شامل دین، ​​عادات غذایی، آنچه ما می پوشیم، چگونگی پوشیدن آن، زبان ما، ازدواج و خانواده، موسیقی، آنچه معتقدیم درست یا غلط است، نحوه نشستن روی میز، نحوه استقبال از بازدید کنندگان، رفتار با عزیزانمان و یک میلیون چیز دیگر را دربر میگیرد. ایالات متحده یکی از متنوع ترین کشورهای جهان در زمینه فرهنگی است. تقریباً هر منطقه از جهان بر فرهنگ آمریکایی تأثیر گذاشته است، به ویژه انگلیسی ها که از اوایل دهه 1600 کشور امریکا را استعمار کردند. فرهنگ ایالات متحده همچنین توسط فرهنگ بومیان آمریکا، آمریکای لاتین، آفریقایی ها و آسیایی ها شکل گرفته است.

عناصر اصلی فرهنگ امریکایی: زبان

طبق گفته دولت فدرال ایالات متحده هیچ زبان رسمی ایالات متحده وجود ندارد. در حالی که تقریباً به تمام زبانهای جهان در ایالات متحده صحبت می شود، بیشترین زبانهای غیر انگلیسی صحبت می شود اسپانیایی، چینی، فرانسوی و آلمانی است. نود درصد مردم ایالات متحده حداقل برخی انگلیسی صحبت می کنند و درک می کنند و بیشتر تجارت رسمی به زبان انگلیسی انجام می شود. برخی از ایالت ها زبان های رسمی یا ترجیحی دارند. به عنوان مثال، انگلیسی و هاوایی زبان های رسمی در هاوایی هستند. اداره سرشماری تخمین می زند که بیش از 300 زبان در ایالات متحده صحبت می شود.

عناصر اصلی فرهنگ امریکایی: مذهب و دین

تقریباً هر مذهب شناخته شده ای در ایالات متحده دیده می شود. این کشور بر اساس آزادی مذاهب بنا شده است. طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط مرکز تحقیقات موسسه پیو، یک گروه تحقیقاتی غیرحزبی، در سال 2017، حدود 71٪ از آمریکایی ها خود را مسیحی معرفی می کنند. این تحقیق همچنین نشان داد که حدود 23٪ هیچ گونه وابستگی مذهبی ندارند و حدود 6٪ از جمعیت ادیان غیر مسیحی را ساخته اند. (در حدود 1 درصد مسلمان و 2 درصد یهودی)

عناصر اصلی فرهنگ امریکایی: غذا و عادات غذایی

غذاهای آمریکایی در اوایل تاریخ خود تحت تأثیر اروپایی ها و بومیان آمریکا بودند. امروزه، تعدادی از غذاها وجود دارد که معمولاً به نام آمریکایی شناخته می شوند: مانند همبرگر، هات داگ، چیپس سیب زمینی، مرغ سوخاری، ماکارونی و پنیر و استیک.

عناصر اصلی فرهنگ امریکا: ورزش و تفریح

ایالات متحده یک کشور ورزشی است، با میلیون ها هوادار که فوتبال امریکایی، بیس بال، بسکتبال، هاکی و سایر ورزش ها را دنبال می کنند. بیس بال، که در آمریکای استعماری توسعه یافت و از اواسط دهه 1800 به یک ورزش سازمان یافته تبدیل شد، به عنوان سرگرمی مورد علاقه آمریکا شناخته می شود. اگرچه طبق نظرسنجی هریس، محبوبیت آن در سه دهه گذشته توسط فوتبال کاهش یافته است.
 
برای مشاهده و مطالعه بیشتر در مورد مردم امریکا و عادات آنها به لینک روبرو مراجعه کنید: american culture


:: برچسب‌ها: فرهنگ امریکا , فرهنگ , ,
تاریخ : پنج شنبه 27 شهريور 1399
بازدید : 459
نویسنده : مبینا

سرماخوردگی چیست؟

 
سرماخوردگی کودکان
 
سرماخوردگی بر اساس تعریف علمی عفونت ویروسی مسری دستگاه تنفسی فوقانی است. بیشتر بزرگسالان هر از گاهی دچار سرماخوردگی میشوند، اما بچه ها می توانند سالی بیش از هشت بار سرما بخورند. در این مقاله به دلایل اصلی سرماخوردگی کودکان میپردازیم و سوالات متداول در این موضوع را پاسخ میدهیم.

عوامل موثر در سرماخوردگی

اکثر سرماخوردگی ها ناشی از ویروس های دستگاه تنفسی هستند که به صورت ذرات نامرئی در هوا یا چیزهایی که لمس کرده و به سمت دستگاه تنفسی میبریم منتقل میشوند. این ویروس ها می توانند به پوشش مخاط بینی و گلو وارد شوند. ورود این ویروس به بدن واکنش سیستم ایمنی بدن را در پی دارد که می تواند باعث گلودرد، سردرد و مشکل تنفس از طریق بینی شود.
هوای خشک - داخل منزل یا در محیط بیرونی- می تواند مقاومت در برابر عفونت توسط ویروس هایی که باعث سرماخوردگی می شوند را کاهش دهد. بنابراین خطر سرماخوردگی اغلب برای افراد سیگاری یا کسانی که در معرض دود سیگار هستند از سایر افراد بیشتر است. افراد سیگاری بیشتر از افرادی که سیگار نمی کشند دچار سرماخوردگی می شوند و علائم آنها بدتر و طولانی تر می شود و حتی می تواند منجر به برونشیت یا ذات الریه شود.

نکته بسیار مهم

بر خلاف عقیده عمومی در مورد سرماخوردگی، این ویروس وقتی شما با موی خیس بیرون بروید یا زیر کولر بخوابید وارد بدن شما نشده و منجر به سرماخوردگی نمیشود.

علائم و نشانه های سرماخوردگی

اولین علائم سرماخوردگی اغلب در حلق گلو، آبریزش بینی یا گرفتگی بینی و عطسه میباشد. کودکان مبتلا به سرماخوردگی ممکن است احساس خستگی زیاد، گلودرد، سرفه خشک، سردرد، تب خفیف، دردهای عضلانی و از دست دادن اشتها را داشته باشند. همچنین هنگام سرماخوردگی کودکان مخاط از بینی ممکن است زرد یا سبز رنگ شود.

طول درمان سرماخوردگی چقدر است؟

علائم سرماخوردگی معمولاً 2 یا 3 روز پس از قرار گرفتن در معرض منبع عفونت ظاهر می شود. بیشتر سرماخوردگی ها طی 1 هفته برطرف می شوند، اما برخی از آنها کمی طولانی تر می شوند.

درمان سرماخوردگی چگونه است؟

سرماخوردگی بدون درمان پزشکی خاص، به خودی خود برطرف می شود. دارو نمی تواند سرماخوردگی را درمان کند، اما می تواند علائمی مانند درد عضلانی، سردرد و تب را تسکین دهد. شما می توانید استامینوفن یا ایبوپروفن را بر اساس توصیه های بسته بندی شده برای سن یا وزن به کودک خود بدهید.
نکته بسیار مهم: هرگز به کودکان خود آسپرین ندهید. (منبع)

آیا از سرماخوردگی میتوان پیشگیری کرد؟

از آنجا که ویروس های شناخته شده زیادی عامل سرماخوردگی میباشند، واکسن خاصی برای آنها وجود ندارد؛ برای جلوگیری از ابتلا کودکان به این ویروس میتوان موارد زیر را مدنظر داشت:

  • از افرادی که سرما خورده اند تا جای ممکن دوری کنید.
  • از برخورد با دود سیگار اجتناب کنید.
  • مرتب دست و صورت خود را با آب و صابون بشویید.
  • عطسه و سرفه را با آرنج و دستمال جلویش را بگیرید نه با کف دست
  • استفاده از وسایل اشتراکی فرد بیمار ممنوع است.
  • از ویتامین ها، میوه و سبزیجات در طول روز استفاده کنید.

برای بهبود سرماخوردگی کودکان چیکار کنیم؟

  1. برای رفع موارد ویروسی در بینی، آب نمک غرغره کنید.
  2. برای افزایش رطوبت از بخور استفاده کنید.
  3. کشیدن مقداری وازلین زیر بینی میتواند کمک کند.
  4. آب نبات ترش یا قطره درمان گلودرد به او بدهید.
  5. برای تسکین درد از حمام گرم استفاده کنید.
  6. سبزی و میوه جات فراموش نشود.
  7. از داروهای بدون مواد شیمیایی مانند دمنوش آویشن و پونه، عسل و آب لیمو میتوانید استفاده کنید.
  8. از سوپ مرغ استفاده کنید. سوپ مرغ حاوی یک آمینو اسید رقیق کننده مخاط است که سیستئین نامیده می شود و برخی تحقیقات نشان می دهد سوپ مرغ به کنترل گلبول های سفید کمک می کند که نوتروفیل نامیده می شوند.

شما میتوانید اطلاعات بیشتر را از سایت webmd.com مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: سرماخوردگی کودکان , سرماخوردگی ,
تاریخ : جمعه 31 مرداد 1399
بازدید : 481
نویسنده : مبینا

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال چیست؟
چاپ دیجیتال فرآیند چاپ تصاویر مبتنی بر دیجیتال است که به طور مستقیم روی انواع بسترهای رسانه ای انجام می شود. بر خلاف چاپ افست، نیازی به صفحه چاپی نیست. پرونده های دیجیتالی مانند PDF یا پرونده های انتشار پاورپوینت را می توان مستقیماً به چاپ دیجیتال ارسال کرد تا روی کاغذ، عکس، بوم، پارچه، مصنوعی، کاردستی و سایر بسترها چاپ شود.

چاپ دیجیتال یا آفست؟ مسئله این است.

چاپ دیجیتال با روشهای چاپی آنالوگ سنتی - مانند چاپ افست - متفاوت است؛ زیرا ماشینهای چاپ دیجیتال نیازی به صفحه چاپ ندارند. چاپگرهای دیجیتال به جای استفاده از صفحات فلزی برای انتقال تصویر، چاپ تصویر را مستقیماً بر روی بستر دیجیتالی چاپ می کنند. فناوری چاپ تولید دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت است و کیفیت خروجی چاپ دیجیتال به طور مداوم در حال افزایش است. این پیشرفت ها کیفیت چاپ را ارائه می دهند که از جبران تقلید است.
چاپ دیجیتال مزایای اضافی از جمله:
  • چاپ کاملا شخصی سازی شده و وابسته
  • چاپ دقیق بر حسب تقاضا
  • قیمت بسیار مناسب نسبت به آفست
  • تناژ بالا و سرعت تولید زیاد

چاپگر دیجیتال چیست؟

انواع مختلفی از دستگاههای چاپ دیجیتال وجود دارد، از جمله این دستگاهها می توان به چاپگرهای تولیدی مانند چاپگرهای تولیدی با ورق تغذیه، دستگاه های دیجیتالی برش ورق، چاپگرهای جوهر افشان تولیدی و پرینترهای خوراک مداوم اشاره کرد. برخی از نامهای تجاری قابل تشخیص چاپگرهای دیجیتال Xerox شامل چاپگرهای تولید iGen ، Iridesse ، Versant ، Nuvera و PrimeLink و پرس دیجیتال و همچنین Xerox Brenva ، Baltoro ، Rialto ، Trivor و Impika و جوهرهای چاپی مداوم هستند.

انواع دیجیتال پرینتر ها

دستگاه های چاپ دیجیتال می توانند از همه چیز؛ از کارتن های ضخیم، مقالات سنگین وزن و کارتن های تاشو گرفته گرفته تا پارچه، پلاستیک و بسترهای مصنوعی چاپ کنند. چاپ تی شرت یک برنامه چاپ دیجیتال بسیار پر کاربرد است و برخی از چاپگرهای دیجیتال می توانند علاوه بر تی شرت ها، از جمله پارچه و پلی استر، روی سایر پارچه ها نیز چاپ کنند. چاپگر های هولوگرام امنیتی نیز بسیار دیجیتالی و عالی هستند.

مزایا و معایب چاپگر دیجیتالی

فناوری چاپ دیجیتال در تولید تقاضا و چاپ کوتاه سریع و مقرون به صرفه عمل می کند. چاپ دیجیتال همچنین بستر مناسبی برای شخصی سازی است. اگر می خواهید تصاویر و پیام ها را با استفاده از چاپ داده های متغیر (VDP) به راحتی تغییر دهید، چاپ دیجیتال تنها راه برای انجام آن است. با پیشرفت در کیفیت و سرعت چاپ، معایب قبلی چاپ دیجیتال به سرعت از بین می روند و دستگاه های چاپ دیجیتال در حال بسته شدن شکاف در خروجی افست هستند. (منبع : https://www.xerox.com/en-us/digital-printing/insights/what-is-digital-printing)


:: برچسب‌ها: چاپ دیجیتال , چاپ آفست , ,
تاریخ : سه شنبه 28 مرداد 1399
بازدید : 493
نویسنده : مبینا

هولوگرام امنیتی برای تامین اصالت و جلوگیری از جعل محصولات توسط تمامی کسب و کارهایی که با محصول تولیدی مرتبط هستند، بکار میاید. هولوگرام دارای انواع مختلفی است از جمله هولوگرام آماده، دو بعدی، سه بعدی، فلیپ فلاپ، دات ماتریس و ... اما از طرفی کدام یک از انواع هولوگرام امنیتی برای کسب و کار ما مناسب تر است؟ پیشنهاد میکنیم ادامه مقاله را بخوانید تا متوجه تفاوت بین هولوگرام و لیبل شوید.

لیبل چیست؟

لیبل وهولوگرام چیست

لیبل یا لیبل پشت چسب دار برچسبی است که روی محصولات میزنند و مفاهیم گوناگون مانند اطلاعات محصول، برند سازنده کالا، اطلاعات تماسی و ... را روی آن مینویسند. هم از لیبل و هم هولوگرام در محصولات استفاده میشود. اما هولوگرام به جهت حفظ اصالت کالا کاربرد داشته و لیبل جهت برند سازی و اطلاعات محصول به صورت بزرگ است. شما میتوانید برای سفارش هولوگرام به این صفحه از سایت سیناپکینگ مراجعه کنید.

تفاوت لیبل با هولوگرام

همانطور که پیش تر اشاره شد، چاپ هولوگرام به جهت اطمینان از اصالت کالا، بسیار دقیق و دارای فاکتور های امنیتی سفارشی سازی شده است. طبق گفته های این مرجع در مورد هولوگرام امنیتی، جعل و کپی آنها عملا غیر ممکن است. از طرفی لیبل ها در مقابل خطرات جعل آسیب پذیرتر هستند ولی هولوگرام به جهت اینکه تعداد تصاویر در عمق و رنگ های مختلف در آن مستتر است عملا راهی برای کپی شدن ندارد و کاملا اختصاصی است.

از طرفی دیگر، روی لیبل محصولات میتوان اطلاعات کاملی مانند اطلاعات کامل کالا، برند، نحوه مصرف، تایخ تولید و انقضا و ... را درج کرد ولی در هولوگرام امنیتی به دلیل ظاهر کوچکو فضای کمتر، صرفا به نام برند و اطلاعات کد مانند بسنده میکنند.

بطور کلی ما به شما خرید و سفارش هولوگرام را پیشنهاد میدهیم. اگر کسب و کارتان زیاد بزرگ نیست از هولوگرام آماده استفاده کنید. اگر میتوانید برای اضافه کردن فاکتور های امنیتی هولوگرام دو بعدی یا سه بعدی سفارش دهید. با سپاس از شما.



:: برچسب‌ها: هولوگرام , لیبل ,
تاریخ : شنبه 28 تير 1399
بازدید : 475
نویسنده : مبینا

آلوئه ورای خالص

نوشیدنی آلوئه ورا یکی از نوشیدنی های دنیاست که به سم زدای بدن معروف است. گیاه آلوئه ورا خواص بی نظیری دارد از جمله:

خواص فوق العاده آلوئه ورا خالص

  • سلامت دهان و دندان
  • بهبود درد های استخوانی
  • تنظیم قند و کنترل دیابت
  • تنظیم میزان کلسترول و کاهش کلسترول بد بدن
  • سلامت پوست و مو
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • سلامت دستگاه گوارش (سم زدای طبیعی بدن)

کدام نوشیدنی آلوئه ورا برای سلامت بدن مناسب تر است؟

نوشیدنی آلوئه ورا خالص به دلیل خواص بی نظیری که دارد، اغلب اصل و خالص آن به دست مشتری نمیرسد و معمولا با رنگ و لعاب تبلیغاتی عجین شده و محصول نهایی عملا خاصیت درمانی و بهبود دهنده ایفا نمیکند. اما شرکت فوراور با سابقه حدود نیم قرن و حضور در بازار های جهانی به همراه داشتن چندین و چند گواهینامه بین المللی از جمله انجمن آلوئه ورا آمریکا، بدون گلوتن، کروئلی فری، کوهلر، حلال و ... نوشیدنی آلوئه ورا خالص را عرضه میکند.

این شرکت با اطمینان از اینکه نوشیدنی آلوئه ورا خالص آن 99.8 درصد آلوئه ورا خالص نژاد باربادنسیس میلر را داراست، چندین بار آزموده شده است و گواهی تایید آن داده شده است. در کنار آن، شرکت فوراور لیوینگ، دارای 9 دسته بندی محصولات از جمله بسته های سلامتی، مکمل های غذایی، نوشیدنی های خالص، روغن های حیاتی، محصولات مراقبت پوست و شخصی میباشد که هر کدام خواص و مشخصات درمانی بسیاری دارند.

نمایندگی فوراور اصلی در ایران

شرکت فوراور ایران به آدرس اینترنتی forever-iran.net از حدود 4 سال پیش فعالیت خود را در ایران برای عرضه محصولات اصلی فوراور، بصورت مستقیم به مصرف کننده نهایی آغاز کرده است. طبق پرسشنامه ای که توسط مخاطبان این شرکت فروش محصولات اینترنتی انجام شد حدود 90 درصد از خدمات و فعالیت این سایت اعلام رضایت کامل داشتند. شما نیز میتوانید از این سایت خرید موفق و امنی داشته باشید. 



:: برچسب‌ها: فوراور , آلوئه ورا خالص ,
تاریخ : سه شنبه 24 تير 1399
بازدید : 416
نویسنده : مبینا

توری سرندی آهنیتو یا به انگلیسی (mesh sand gravel) محصولی بافته شده از انواع مشبک مفتول هایی با قطر 1 تا 12.5 میلی متر و چشمه هایی لوزی شکل است. همانطور که از اسم این توری مشخص است، از توری سرندی بطور عمده برای سرند کردن و غربال خاک و شن در صنعت استفاده میشود. استحکام و نوع مفتول به کار رفته در این توری نیز با توجه به نیاز مشتری و هزینه آن متغیر است.

توری سرندی

انواع توری غربالگری

انواع مختلفی از توری سرندی وجود دارد که بر اساس محل کاربرد آن ها متفاوت است:

  • فولادی ضد زنگ

  • گالوانیزه

  • مفتول سیاه

توری سرندی فولادی ضد زنگ و گالوانیزه گرم به نوعی بهترین انتخاب برای غربالگری و سرند کردن شن و ماسه در صنعت عمران و ساختمان سازی است. این نوع توری ها برابر هر گونه شرایط محیطی مقاوم هستند و داخل نانوایی سنگکی زیر نگهدارنده نان ها هم از سرندی مفتول سیاه زیاد مشاهده کرده ایم.

کاربرد های توری سرندی

  1. سرند کردن شن و ماسه در صنعت مانند عمران و ...
  2. ساخت قفس های محکم برای نگهداری از حیوانات اهلی و وحشی
  3. غلطک های جداسازی در صنایع غذایی و کشاورزی
  4. کاربرد در صنعت نفت و پتروشیمی، صنایع دارویی و غذایی

 



:: برچسب‌ها: سرندی , توری سرندی , قیمت توری سرندی , ,
تاریخ : جمعه 6 تير 1399
بازدید : 477
نویسنده : مبینا

سیسمونی شاید اسمی است که فقط در فرهنگ لغت ایرانی وجود داشته باشد و به انگلیسی نام layette برای این موارد لباس ها و لوازم سیسمونی   میگذارند. در این مطلب در مورد تمامی لوازم ضروری و غیر ضروری سیسمونی نوزاد صحبت میکنیم و اهمیت لباس ها و بخصوص کیفیت آنها را برای شما بازگو میکنیم.


 

لوازم ضروری سیسمونی نوزاد

 

لوازم ضروری سیسمونی مخصوص مادران

 

لباس سیسمونی

در قسمت لباس سیسمونی خریدن این لباس ها توصیه میشود:

  • بادی آستین کوتاه و بلند (بادی لباس های زیر دکمه دار است که برای راحتی پوشک عوض کردن حتما توصیه میشود.)
  • بلوز و شلوار
  • سرهمی حتما بگیرید چون خیلی به کار میاد. ترجیحا زیپی باشه.
  • جوراب، دستکش، کلاه پشمی و نرم و گرم
  • پتوی اسپانیایی، پاپوش، رامپر و ... (توصیه ما خرید از برند کارترز یا اچ اند ام است.)

پوشک و ملزومات تعویض کهنه بچه

  • دو الی سه پوشک
  • تشک تعویض پوشک به همراه کیسه زباله و سطل مخصوص تعویض پوشک
  • پماد برای از بین بردن جای زخم کودک
  • پارچه تمییز برای خشک کردن باسن کودک

لوازم ضروری سلامتی نوزاد و مادر

  • شیردوش مخصوص مادرانی که شیر میدهند.
  • شیشه شیر و دستگاه استریل کردن شیشه شیر ها
  • لوسیون نرم کننده مخصوص کودک
  • شامپو سر و بدن کودک با ph ملایم
  • پستونک
  • ناخن گیر مخصوص نوزاد
  • تب سنج بسیار مهماست بخصوص در این اوضاع کرونایی
  • فین گیر و جعبه فرست اید

لوازم غیر ضرور ولی خوب برای تکمیل سیسمونی

  • صندلی ماشین مخصوص کودک
  • کریر یا کالسکه برای بیرون رفتن
  • قنداق خیلی مهمه
  • مسواک کوچک، ساک دستی برای لوازم بچه و گوش پاک کن کودک

 

در انتها نیز نظر یک مادر در سایت کارترزلند را با هم مرور میکنیم:

“کرم برای جلوگیری از سوختگی یادتون نره، لوسیون بدن کودک، کلاه و دستکش نوزادی سایز یک و دو، 4-5 تا شلوار و زیرپوش، سرهمی جورابدار و کلاهدار که از همین برند کارترز گرفتن واقعا خوب بود. اگه زمستون کوچولوتون بدنیا اومد، حتما پتو اسپانیایی بگیرید ولی تو تابستون احتیاجی نمیشه. ساک حمل، کریر، کالسکه و صندلی غذا هم بگیرید خوبه.”



:: برچسب‌ها: سیسمونی , لوازم ضروری سیسمونی , نوزاد و مادر , ,
تاریخ : سه شنبه 19 فروردين 1399
بازدید : 512
نویسنده : مبینا

8 نکته طلایی که در مورد جراحی زیبایی بینی باید بدانید!!

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی پرطرفدار ترین عمل جراحی بین ایرانیان و در دنیا است. اما دانستن نکاتی در مورد این جراحی زیبایی خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید.

 

عمل زیبایی بینی



:: برچسب‌ها: رینوپلاستی , جراحی زیبایی , جراحی زیبایی بینی , عمل بینی , بینی سربالا , بینی عروسکی , بینی طبیعی ,

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جایی برای درج بهترین های وب فارسی و آدرس bartari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com